رییس ستاد انتخابات استان:

یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در هرمزگان واجد شرایط رای دادن هستند

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۰:۵۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۶۵۸۹
یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در هرمزگان واجد شرایط رای دادن هستند
رییس ستاد انتخابات هرمزگان اعلام کرد : در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال حدود یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی رئوفی افزود: از این تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در هرمزگان، ۸۰ هزار  نفر رای اولی می‌باشندو انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۳ شهرستان، ۴۵ شهر، ۴۰ بخش و ۸۷ دهستان هرمزگان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت : کاندیداهای شهری برای ۲۱۵ کرسی پنج نفره در ۴۳ شهر، هفت کرسی در شهر میناب و ۱۱ کرسی در شهر بندرعباس و کاندیداهای روستایی نیز برای ۱۱۷ کرسی پنج نفره و هزار و ۲۰۴ کرسی سه نفره باهم رقابت می‌کنند.

رئوفی بیان داشت: سقف تعیین شده شعبه‌های اخذ رای در هرمزگان یک هزار و ۶۶۴ شعبه بوده است اما طبق آخرین وضعیت در سطح استان تاکنون تعداد یکهزار و ۵۵۱ شعبه فعال (شامل ۹۹۵ شعبه ثابت و ۵۵۶ شعبه سیار) ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: این شعبه‌ها شامل ۵۶۳ شعبه شهری (۵۰۸ ثابت و ۵۵ سیار) و ۵۸۸ شعبه روستایی ( ۴۸۷ ثابت و ۵۰۱ سیار) است.

رییس ستادانتخابات هرمزگان اظهارداشت: درحال حاضر ۳۴ هزار عوامل اجرایی در استان شامل نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی شعبه، نیروهای انتظامی، خدماتی، بازرسی و ناظران شوراها در پای صندوق‌های رای ساماندهی شده است که در هر شعبه ۲۲ تا ۲۵ نفر مستقر می‌شوند.

تایید صلاحیت ۶۶۵ داوطلب شهری و ۶۰۶ داوطلب روستایی در هرمزگان

رییس ستاد انتخابات هرمزگان یادآورشد: از مجموع ۹۱۷ نفر از ثبت نام کنندگان درششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان، ۶۶۵ نفر تایید صلاحیت شدند.

رئوفی با اشاره به اینکه از ۹۱۷ نفر داوطلب شهری، صلاحیت ۷۶۶ نفر از داوطلبان شورای شهر هرمزگان در هیات اجرایی تایید شدند، افزود: ۵۸ نفر در هیات اجرایی و ۹۸ نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند.

وی بیان داشت: همچنین از هشت هزار و ۶۰۶ نفر داوطلب روستایی درهرمزگان، هشت هزار و ۱۳۵ نفر در هیات‌های اجرایی تایید و ۱۳۸ نفر رد صلاحیت و در هیات نظارت نیز هفت هزار و ۶۰۶ نفر تایید و ۴۳۸ نفر رد صلاحیت شدند.

بیش از یک میلیون تعرفه انتخاباتی در هرمزگان تامین شده است

رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: یک  میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری در این استان تامین شده است.

رئوفی ادامه داد: همچنین ۵۵۰ هزار تعرفه انتخاباتی شورهای شهر و روستا برای شعبه‌های سه نفره، ۷۵۰ هزار تعرفه برای شعبه های پنج نفره، ۶۵ هزار تعرفه برای شعبه‌های هفت نفره و ۵۵۰ هزار تعرفه برای شبعه‌های ۱۱ نفره اختصاص یافته است.

تزریق واکسن کرونا برای تمام عوامل اجرایی هرمزگان پیش بینی شده است

رییس ستاد انتخابات هرمزگان ابرازداشت: تزریق واکسن کرونا برای تمامی عوامل اجرایی انتخابات پیش روی در استان پیش بینی شده است.

رئوفی گفت: تزریق واکسن خبرنگاران نیز از تیرماه امسال است اما باتوجه به برگزاری انتخابات سعی براین است که قبل از این حماسه سیاسی تزریق صورت گیرد.

انتخابات شورای شهر بندرعباس الکترونیکی برگزار می‌شود

رئوفی یادآورشد: انتخابات شورای شهر بندرعباس در ۲۸ خردادماه امسال به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که رای دهندگان ابتدا با کارت ملی احراز هویت شده و سپس با انتخاب کد کاندیداها و کارت حق رای یکبار مصرف، رای می‌دهند.

وی گفت: باتوجه به برگزاری انتخابات پیش روی، آموزش عوامل اجرایی و فنی انتخابات استان هرمزگان به صورت تمام الکترونیک در شهر بندرعباس آغازشده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: کمیته فناوری ستاد انتخابات استان باید به فرمانداری بندرعباس در زمینه آموزش عوامل اجرایی و فنی انتخابات کمک کند تا ستاد انتخابات شهرستان بدون دغدغه این مهم را به سرانجام برساند.

دستورالعمل‌های بهداشتی برای تمامی افراد مرتبط با انتخابات الزامی است

رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی که از طریق  وزارت بهداشت و توسط قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا به استان‌ها ابلاغ شده است، باتوجه به طرح مدیریت هوشمند برای تمامی افراد مرتبط با انتخابات الزامی است.

رئوفی ادامه داد: طبق این دستورالعمل هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفت وگو و مناظره  در مکان‌های سربسته از جمله مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است و مناظره فقط در برنامه‌های پیش بینی شده صدا وسیما مجاز است.

وی اضافه کرد: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز همچون استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی، با رعایت  فاصله مناسبت هشت متری، رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد فضای درنظرگرفته شده، استفاده از ماسک، تجمع نکردن قبل و بعد از مراسم در کناردرهای ورودی و برگزاری مراسم حداکثر ۲ ساعت، بلامانع است.

این مسوول ادامه داد: تجمع در محیط های بسته ممنوع است ولی درصورت ضرورت تشکیل نشست‌های داخلی ستادها در فضای بسته باتوجه به رنگ بندی شهرها و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی، ۲۰ نفر برای شهرهای نارنجی و ۳۰ نفر برای شهرهای زرد مانعی ندارد اما مراسم استقبال از کاندیداها و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است.

وی گفت: نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا می‌توانند در هر منطقه شهرداری یک ستاد انتخاباتی داشته باشند.

رئوفی یادآورشد: تبلیعات انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خردادماه آغاز شده و تا ۲۷ خردادماه به مدت ۲۰ روز ادامه دارد و  تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا  نیز از ۲۰ تا ۲۷ خرداد به مدت هفت روز به صورت سراسری انجام می‎شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سالجاری برگزار می‌شود.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز