امحاء ۱۶ تن مواد مخدر غیر دارویی در بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان؛

کشف ۱۱۰ تن انواع مخدر در سال ۹۹ و کشف ۳۰ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در هرمزگان

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۷:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۸۶۳۴
کشف ۱۱۰ تن انواع مخدر در سال ۹۹ و کشف ۳۰ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در هرمزگان
۱۶ تن انواع مواد مخدر غیردارویی که در استان هرمزگان کشف و ضبط شده بود، در مراسمی با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، امحا شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در مراسم امحاء 16 تن مواد مخدر غیر دارویی که همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در بندرعباس برگزار شد ، اظهار داشت : معنای حقیقی مبارزه با مواد مخدر را باید در عملکرد جمهوری اسلامی ایران جست و جو کرد چرا که ایران با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، هزینه های بسیار زیادی را از ابتدای انقلاب تا کنون متحمل شده و شهدای عزیزی را در این راه تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
 
وی افزود: سازمان جهانی مبارزه با مواد مخدر باید بداند که جمهوری اسلامی ایران در این راه گام های استواری برداشته اما حمایت های جهانی چندانی از ایران نشده است.
 
استاندار هرمزگان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بنا به وظیفه اعتقادی، انسانی و الهی خود تکلیف سنگین مبارزه با حجم گسترده ترانزیت مواد مخدر را پذیرفته که از انتقال آن به سایر کشورها پیشگیری کند.
 
وی، هرمزگان را خط مقدم مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت:  به دلیل مسدون شدن مرزهای خشکی، حمل و نقل و انتقال مواد مخدر به سمت دریا سوق پیدا کرده است که با وجود مرز طولانی دریایی امروز هرمزگان خط مقدم این مبارزه است که با محوریت نیروی انتظامی و با تلاش مجموعه نیروهای فداکار دریابانی، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی دریایی ارتش، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه و همچنین حمایت خوب و به هنگام دستگاه قضایی، این استان در مبارزه با مواد مخدر عملکرد خوبی داشته است.
 
دکتر همتی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 110تن انواع مواد مخدر در هرمزگان کشف شد، اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال جاری نیز بیش از 30 تن کشفات مواد مخدر داشته ایم که 67درصد این کشفیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.
 
استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در راستای مبارزه با مواد مخدر، بیان داشت: با هماهنگی خوبی که در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان برقرار است، امیدواریم در سال جاری، گام های بلندتری در این مسیر برداشته و فضا برای کسانی که در پدیده شوم ترانزیت مواد مخدر دخیل هستند محدودتر شود.
 
دکتر همتی، نقش مشارکت مردم را در افزایش کشفیات مواد مخدر نیز مهم عنوان کرد و ضمن هشدار به کسانی که در قالب باندهای سازمان یافته فعالیت می کنند، اعلام کرد: با باندهای سازمان یافته قاطعانه برخورد خواهیم کرد و با تکیه به همکاری مردم اجازه نخواهیم داد ترانزیت مواد مخدر شکل بگیرد.
 
همچنین در این مراسم، خانواده های معزز شهید سهرابی، شهید حیدری، شهید عبدی و شهید قجری بامری، شهدای مبارزه با مواد مخدر در استان هرمزگان، توسط استاندار هرمزگان مورد تجلیل قرار گرفتند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز