مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در کیش تقویت می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۹:۳۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۶۵۹۲
حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در کیش تقویت می‌شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : در این جزیره ارتباط تنگاتنگی بین بخش خصوصی و دولتی وجود دارد و این سازمان به دنبال تقویت این ارتباط ۲ سویه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ جعفر آهنگران اظهار داشت : در کیش ارتباط تنگاتنگ بین بخش خصوصی و دولت را می بینیم و این سازمان به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیست بلکه سعی می کنیم به عنوان حامی زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی اضافه کرد : با وجود اینکه اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه جزیره انجام شده اما رضایت بخش نیست و باید زمینه ای فراهم شود تا در آینده ای نه چندان دور بتوانیم با ایجاد مزایای بیشتر و کم کردن محدودیت های منطقه آزاد کیش را به مهمترین مقصد جذب سرمایه های داخلی و خارجی تبدیل کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افز ود: این سازمان به دنبال آن است تا با اعلام فراخوانی از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور در پیشبرد اهداف توسعه ای این جزیره استفاده کند.

وی با بیان اینکه مقدمات این اقدام مهم در دولت فعلی انجام شده است یادآور شد: به جرات می توان گفت با اقداماتی که در چند سال اخیر انجام شده کیش توانسته به نمادی از اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد و ویژه برسد و تداوم این روند در دولت آینده نیز ضرورت ها است.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص اقتصادی بین المللی کشور و شیوع ویروس کرونا قدری محدودیت ها در مناطق آزاد تجاری ایجاد شده است که به اگر بتوانیم این محدویت ها را کاهش بدهیم زمینه برای پذیرش سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان ۷۰ طرح عمرانی زیرساختی، زیربنایی و اقتصادی به ارزش حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال در دست احداث دارد که بخش عمده این طرح ها در بخش زیرساختی و زیربنایی برای ارتقای زمینه سرمایه گذاران در جزیره انجام می شود.

وی با بیان اینکه عمده این طرح ها از سوی بخش خصوصی در حال انجام است اضافه کرد: در مرحله ساخت این طرح ها برای هشت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و در دوره بهره بهره‌برداری نیز این اشتغال به ۶ هزار و ۸۹۰ نفر می رسد.

ماموریت سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

نظر شما