خادم خبر داد :

تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور در بندرعباس

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۱:۴۷:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۶۷۱۹
تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور در بندرعباس
رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور با محوریت کلانشهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مصطفی خادم با اعلام این خبر اظهار کرد : با توجه به رویکردهای نوین و جهانی شهر های سبز (Green cities) و تغییرات اقلیمی (Climate change) در حوزه شهرها و مناظر آینده برای شهرهای ساحلی دنیا ، این سازمان برای ارتقا کیفی و کمی منظر شهر بندرعباس با نگاه به آینده اقدام به تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور با محوریت کلانشهر بندرعباس کرده است.

وی در تشریح جزئیات بیشتر این طرح افزود : این طرح برنامه‌ای جامع و راهبردی برای ارتقای کمی و کیفی منظر شهری بندرعباس است.

رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد : شناسایی ، حفظ و ارتقاء زیرساخت‌های اکولوژیکی شهر در بازه‌های زمانی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت از دیگر اهداف این طرح است.

خادم همچنین در تشریح هداف خرد طرح ، عنوان کرد : شناخت و تحلیل کامل و چند وجهی وضعیت موجود فضای سبز و تحلیل آن ، شناسایی مسائل و مشکلات فضای سبز شهری و ارائه راهبردهای حل مساله به منظور دستیابی به توسعه کمی و کیفی فضای سبز از دیگر اهداف تدوین و اجرای این طرح راهبردی است.

این مقام مسئول با تاکید بر تبیین سیاست‌ها و اقدامات متناسب با راهبردهای ارائه شده در اجرای طرح راهبردی سیما و منظر شهری بندرعباس ، گفت : اولویت‌بندی اقدامات در بازه‌های زمانی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و ارائه اسناد پشتیبان به منظور تضمین عملیاتی شدن طرح جزو دیگر برنامه‌های حاصل از اجرای این طرح است.

خادم در انتها نیز خاطرنشان کرد : طرح راهبردی سیما و منظر شهری بندرعباس که با همکاری و راهبری اعضا هئیت علمی دانشگاه‌ها و متخصصین برجسته کشوری این حوزه انجام در حال انجام است، می‌تواند الگویی برای ارتقا حوزه سیما و منظر سایر شهرهای ساحلی کشور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز