امام جمعه بندرعباس :

غدیر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۱:۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۷۱۷۵
غدیر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت : یکی از مسائلی حوزه غدیر این است که نتوانسته ایم آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم لذا باید برای نهادینه شدن این فرهنگ در بین مردم تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در نشست هم اندیشی دهه امامت و ولایت هرمزگان اظهار داشت : غدیر یک واقعه و حادثه نبود بلکه غدیر یک مکتب و فرهنگ جامعه‎ ساز از وحدت امت اسلام است.

عبادی زاده یادآور شد : باتوجه به اینکه شرایط خاصی در هرمزگان به واسطه وضعیت بحرانی کرونا حاکم است اما با این وجود نمی‌توان کاری در رابطه با غدیر انجام نداد ؛ لذا لازم است با ملاحظه مسائل مربوط به کرونا کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه امسال هم به واسطه شیوع کرونا همایش غدیر در هرمزگان برگزار نمی شود، بیان داشت: برای گسترش و تبیین غدیر در جامعه باید بنیاد غدیر و تشکل‌های فرهنگی و دینی استان از فرصت فضای مجازی و رسانه ای برنامه های این مناسبت را در اختیار مردم قرار دهند.

امام جمعه بندرعباس همچنین از بنیاد غدیر هرمزگان خواست که از شهرستان‌های استان غفلت نکند بلکه به موازات برنامه‌هایی که در بندرعباس دارد مشابه آن ها را در شهرستان ها نیز اجرا کند.

حجت الاسلام عبادی زاده ابرازداشت: در بحث اطعام غدیر بسیار سفارش و تاکید شده است که ثواب آن را مساوی با اطعام ۲۰ پیغمبر دانسته اند که با اداری کردن محقق نمی شود و باید به صورت مردمی انجام شود.

روزهای اعیاد بزرگ قربان تا غدیرخم به عنوان دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز