استاندار هرمزگان:

بیکاری ۶۹ فرزند شهید در شان هرمزگان نیست

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۹:۳۸:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۰۷۳۷
بیکاری ۶۹ فرزند شهید در شان هرمزگان نیست
استاندار هرمزگان گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی که به موجب قانون، موضوع استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر و تبدیل وضعیت آنان را پیگیری نکند، علیه مدیر و دستگاه خاطی اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان، مهدی دوستی در نخستین نشست شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کارگروه رفع موانع اشتغال ایثارگران، با بیان اینکه معیار سنجش انقلابی بودن مدیران، عمل به شاخص های انقلاب به ویژه تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگر است، اظهار کرد: لازمه اثبات انقلابی بودن، اقدام عملی مدیران است و لازم است وزرای دولت انقلابی در قبال عملکرد مدیران استانی و دستگاه های زیرمجموعه خود پاسخگو باشند.

دوستی، خطاب به مدیران حاضر در این نشست گفت: همانگونه که دغدغه فرزندان خود را دارید باید دغدغه کشور، مردم و خانواده شهدا را داشته باشید.

وی با بیان اینکه "در شان این استان نیست که ۶۹ فرزند شهید همچنان بیکار باشند"، تاکید کرد: به صورت هفتگی زمانی برای ارزیابی و پیگیری مصوبات نشست امروز اختصاص پیدا می کند.

دوستی گفت: میزان خدماتی که به دستگاه های اجرایی و صنایع داده می شود بر اساس میزان تکریم خانواده شهدا و ایثارگران خواهد بود.

وی افزود: هر یک از دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی که به موجب قانون، موضوع استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر و تبدیل وضعیت آنان را پیگیری نکند، علیه مدیر و دستگاه خاطی اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

بر اساس مصوبه این نشست، مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان سهم هر یک از صنایع را با اولویت جذب ۶۹فرزند شهید مشخص کند.

همچنین مقرر شد بنیاد شهید هرمزگان  برنامه زمان بندی را برای آموزش ۲۳۹نفر از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر استان که فاقد مهارت هستند، بر اساس امکانات دستگاه های متولی اعلام کند.

با دستور استاندار هرمزگان، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز مکلف شد، اقدامات لازم را در خصوص جذب سهمیه استخدامی خانواده های شاهد و ایثارگر انجام دهد.

بر اساس مصوبه دیگر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز مکلف شد آمار تفکیکی مدارک و پرونده های دارای نقص که برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران معطل  مانده است را به بنیاد شهید اعلام کند و بنیاد شهید هرمزگان با پشتیبانی معاونت توسعه مدیریت استانداری پیگیری لازم را به منظور تکمیل مدارک و پرونده های ایثارگران انجام دهد.

 

 

 

نظر شما