استاندار هرمزگان اعلام کرد؛

تشکیل و استقرار گروه های بازرسی ویژه استانداری در مناطق زلزله زده

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۰۷:۴۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۶۳۲۸۹
تشکیل و استقرار گروه های بازرسی ویژه استانداری در مناطق زلزله زده
استاندار هرمزگان از تقسیم مناطق زلزله زده هرمزگان به پنج منطقه با هدف مدیریت مناسب و انضباط بخشی در خدمات رسانی و استقرار گروه های بازرسی ویژه استانداری در مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهدی دوستی با اشاره به برقراری نظم در راستای خدمات رسانی مناسب به مناطق زلزله زده هرمزگان، عنوان کرد: مناطق زلزله زده به پنج منطقه تقسیم و برای هر منطقه یک مدیر تعیین شده است.

دوستی ادامه داد: این مدیران باید خدمات رسانی را به مردم در این مناطق در زمینه های مختلف از جمله عمرانی و اجتماعی مدیریت و نظارت کنند.

وی همچنین از تشکیل و استقرار چهار تیم ثابت و یک تیم سیار بازرسی ویژه استانداری در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: این گروه ها ضمن ارزیابی اقدامات، به احصای مسائل، مشکلات، نیازها و پیگیری رفع نواقص در مناطق زلزله زده می پردازند و مستقیم زیر نظر استاندار فعالیت می کنند.

دوستی تصریح کرد: بررسی و ارائه گزارش در خصوص وضعیت بازسازی خانه ها، ترمیم جاده ها، اقدامات بنیاد مسکن، توزیع اقلام مورد نیاز و چادر توسط هلال احمر از اقداماتی است که توسط این گروه های بازرسی در مناطق زلزله زده صورت می گیرد.

وی گفت: استانداری هرمزگان با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و برنامه ریزی برای حضور همه دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن، آب، برق، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و تعامل با سایر نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی تلاش دارد تا هرچه زودتر مشکلات مردم این مناطق را رفع کند.

این مسئول یادآور شد: از روز وقوع حادثه زلزله تاکنون تمامی مدیران در کنار مردم بوده اند و مستمرا تا پایان خدمات رسانی و رفع مشکلات، باید در بین مردم در مناطق آسیب دیده از زلزله حضور داشته باشند.

دوستی بیان داشت: توزیع آب معدنی و براورده کردن نیازهای اولیه کار صنایع نیست؛ صنایع وظیفه سنگین تری دارند و باید در بازسازی مناطق زلزله زده مشارکت کنند.

وی اظهارداشت: همه کمک های صنایع به صورت ریالی باید تجمیع و برای بازسازی و نوسازی منازل و خرید تجهیزات منزل مردم که توان مالی لازم را در شرایط کنونی ندارند استفاده شود.

دوستی ادامه داد: از محل کمک های صنایع باید صندوقی تشکیل و کمک ها هم عادلانه توزیع شود و روی یک روستا تمرکز نشود.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: زمان بر بودن فرآیند ساخت و بازسازی منازل بخشی از نگرانی ماست که باید برنامه زمان بندی داشته باشیم و عملکرد دستگاه ها به صورت ویژه پیگیری و رصد شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: برنامه تخریب و آوار برداری مناطق زلزله زده استان باید مشخص شود.

وی گفت: واحدهای مسکونی که دچار ترک خوردگی شده تا زمان ساخت واحدهای جدید تخریب نشود؛ مگر اینکه تیم مهندسی به این تشخیص برسد که واحد مسکونی استحکام لازم را ندارد و امکان تخریب و آسیب های بعدی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز