رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

دومین مرکز سیتی انژیوگرافی مغز و قلب و عروق کشور در بندرعباس نصب شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۹:۲۸:۰۶
کد خبر: ۳۱۴۵۲۴
دومین مرکز سیتی انژیوگرافی مغز و قلب و عروق کشور در بندرعباس نصب شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از نصب دومین مرکز سیتی انژیوگرافی مغز و قلب و عروق در کشور پس از تهران در شهر بندرعباس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد شکاری افزود : دستگاه سیتی آنژیوگرافی مغز و قلب و عروق با همت وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بندرعباس نصب شده و به زودی برای ارائه خدمات به مردم منطقه جنوب کشور راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به معرفی جزیره هرمز به عنوان جزیره سالم در ایران، بیان داشت: در این جزیره با هدف تغییر سبک زندگی مردم با  محوریت بهداشت و سلامت به مباحث بیماری های واگیر دار ،غیر واگیردار،اعتیاد،بیماریهای قلبی وسرطان پرداخته شده است.

شکاری در ادامه افزود: در صورتی که این طرح در جزیره هرمز به موفقیت برسد این طرح به عنوان الگو در مناطق دیگر به ویژه جزایر به اجرا در می آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: این مجموعه با هدف نوسازی و توسعه اورژانس جاده‌ای به زودی 65 دستگاه آمبولاس خریداری و در شهرستان‌های  استان توزیع می‌کند.

وی با اشاره به نیاز شبکه درمانی جزیره قشم به آمبولانس دریایی از پیگیری های انجام شده برای تامین این نیاز تا پایان سال خبرداد.

شکاری تاکید کرد: برای تامین آمبولانس هوایی در هرمزگان، هم دانشگاه علوم پزشکی و هم وزارت بهداشت اعلام آمادگی دارند هزینه‌های اجاره و نگهداری آن را طبق ضوابط پرداخت کنند اما متاسفانه به دلیل نبود بالگرد استاندار برای استفاده به‌عنوان  آمبولانس هوایی در هرمزگان ، راه‌اندازی این خدمات میسر نیست.

وی در ادامه افزود: اکثر استان‌های کشور به فراخور ظرفیت‌های موجود اقدام به اجاره بالگرد استاندارد کرده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با رایزنی با نیروی دریایی سپاه پاسداران به دنبال تامین این مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان متذکر شد: با توجه به 1250 کیلومتر مرز آبی و 14جزیره،تامین آمبولانس هوایی را به عنوان یک اولویت برای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دردست اقدام داریم و البته جمعیت هلال احمر هرمزگان نیز اقدامات مشابهی برای پاسخ به این نیاز در استان دردستور کار قرار داده است.

شکاری به راه اندازی ام آر آی دوم بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اشاره داشت و افزود: تلاش‌ها برای تامین و نصب دستگاه دوم رادیوتراپی مرکز درمانی سرطانی امید نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی خدمات ویژه ارائه شده در مرکز درمانی امید بندرعباس را یکی از بزرگترین اقدامات خدمات علوم پزشکی هرمزگان خواند و افزود: با راه اندازی این مرکز بالغ بر 500 بیمار بدون پرداخت هزینه و رنج سفر به استان‌های دیگر در هرمزگان به درمان خود ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه در زیرساخت‌های پزشکی هرمزگان همچنان مشکلاتی وجود دارد، عدم استقبال بخش خصوصی در حوزه درمان را یکی از عوامل بازماندگی هرمزگان از توسعه و رشد بهداشت و درمان نسبت به استانهای دیگر عنوان کرد.

شکاری از دلایل اصلی مراجعت بیماران از هرمزگان  به مراکز درمانی سایر استانها را به مشکلات فرهنگی ،کمبود تخت، و تبلیغات عنوان کرد و افزود: البته فعال نبودن برخی تخصص‌ها و خدمات در سنوات قبل  در استان نیز مزید بر این علت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از احداث بیمارستان جامع زنان و زایمان بندرعباس در فضایی به متراژ 7هزار متر مربع در مکان بیمارستان شریعتی سابق خبرداد و افزود: نیروهای پرستاری و پیراپزشکی بیمارستان شریعتی تا احداث مرکز تخصصی جامع زنان در بیمارستان خلیج فارس مامور به خدمت خواهند بود.

شکاری در ادامه با اشاره به استخدام‌های بدون برنامه صورت گرفته طی سنوات گذشته در برخی مراکز درمانی گفت: 30 الی 35 نفر از کارکنان بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب که مشکل استخدامی دارند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مدیریت این مرکز درمانی به زودی تعین تکلیف می‌شوند.

وی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی وبهداشتی هرمزگان را از سال 93 تاکنون مبلغ 80 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: بالغ بر 5 ماه است که پرداختی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به پزشکان شاغل در نظام تحول سلامت به تعویق افتاده است.

وی در پایان با اشاره به ارتباط عاطفی بیمار و پزشک و ماندگاری خاطرات خوب و بد بیماران در ذهن پزشکان تاکید کرد: مسائل فیزیولوژیک بیمار و همراهان وی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برپزشک تاثیر گذار است.

نظر شما