امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس درشب شهادت امام رضا (ع) غرق عزاداری بود

۱۳۹۴/۰۹/۲۲ - ۰۹:۰۰:۲۵
کد خبر: ۳۴۸۶۶۹
امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس درشب شهادت امام رضا (ع) غرق عزاداری بود
برگزاری مراسم عزاداری در شب شهادت امام رضا (ع) در امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام بهزادی روحانی اعزامی از قم جمعه شب در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در امامزاده سیدمظفر بندرعباس با اشاره به خصوصیات فردی و فضائل اخلاقی آن امام همام اظهارداشت: هشتمین پیشوای امامت و ولایت در جود و بخشش، الگویی برای مردم زمان خود بود و حلم و بردباری را از پدر بزرگوار خود امام کاظم (ع) به ارث برده بود.

وی در ادامه با اشاره به عزت نفس امام رضا(ع)، افزود: یکی از اهداف شوم مأمون از مسأله ولایتعهدی امام رضا (ع) این بود که آن حضرت را به دستگاه پر زرق و برق نزدیک و به دنیاپرستی و جاه طلبی متهم کند، ولی عزت نفس حضرت، نقشه مأمون را نقش بر آب کرد .

بهزادی افزود، روش برخورد با شیعیان و دوستان اهل بیت را یکی از بخش‌های بسیار آموزنده از سیره و امام رضا(ع) برشمرد و گفت: امام در برخورد با دوستان کمال دقت را می کرد و درس‌های آموزنده ای برای ما مسلمانان به یادگار گذاشت .

وی با اشاره به نحوه برخورد امام رضا(ع) با حکومتداران، میزان دانش و عظمت امام، برخوردهای بسیار ظریف، به موقع و آموزشی آن از بهترین نحوه برخورد با حکومتداران برشمرد که الگویی برای مسلمانان نسل‌های آینده بود.

حجت الاسلام بهزادی با اشاره به رفتار امام رضا(ع) با اهل سنت ابرازداشت: این بزرگوار نسبت به اهل سنت رفتار و برخوردی شایسته و درستی داشته است که یک الگوی کامل در آداب معاشرت با فرق اسلامی است.

گفتنی است در سالروز شهادت امام رضا (ع) علما و مداحان اهل بیت در قالب سخنرانی و مداحی درباره فضایل اخلاقی و معنوی، خدمات و نحوه شهادت آن حضرت برای عزاداران تشریح کردند .

آیین های عزاداری در رثای آن حضرت در جای جای استان با حضور پرشور مردم ولایت مدار باشکوه خاصی در حسینه ها و مساجد این استان به ویژه در امامزاده سید مظفر(ع) برگزار شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز