دبیر اجرایی پنجاه و سومین اجلاس روسای شوراها و شهرداران مراکز استان:

جایگاه اجتماعی شوراهای اسلامی قابل ملاحظه است

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۸:۵۳:۱۰
کد خبر: ۳۵۳۶۳۲
دبیر اجرایی پنجاه و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان با بیان اینکه شوراها نماد مردم ‌سالاری دینی هستند، گفت: از این قدرت باید در جهت رفع مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و غیره استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، پرویز سالاری در این اجلاس که در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت اجتماعی از سیاسی بالاتر است و قدرت اجتماعی است که می‌تواند سایر قدرت‌ها را ریل‌گذاری کند.

پرویز سالاری با اشاره به اینکه مردم قدرت اجتماعی را خلق می‌کنند، افزود: اگر قدرت اجتماعی و مردمی داشته باشیم، قدرت سیاسی خود به خود می‌آید.

وی با بیان اینکه شوراها نماد مردم‌سالاری دینی هستند، گفت: از این قدرت باید در جهت رفع مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و غیره استفاده کنیم.

دبیر اجرایی پنجاه و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران مراکز استان ها خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیران و مسئولان هنوز به این باور نرسیده‌اند و از سال 71 اختیارات شوراها کمتر و کمتر شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه قدرت اجتماعی شوراها یک ظرفیت است، ادامه داد: بهترین امکانی که شوراها دارند، ارتباط منسجم بین مردم و حاکمیت است که راز ماندگاری جمهوری اسلامی نیز همین مسئله است.

وی گفت: جای سوال دارد که چرا دو قوه مقننه و مجریه به این باور نرسیده‌اند که پالمان محلی ناظر بر اجرای امور در شهر و روستا و همچنین در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها است.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان پارلمان ملی و شوراهای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی باید کامل‌کننده همدیگر باشند و تضاد و تقابلی بین آنها وجود باشند.

سالاری اضافه کرد: در همین راستا، مجمع مشورتی شوراها و شهرداری‌ها که بیش از 70 درصد جمعیت را تحت مدیریت دارند. باید این قدرت اجتماعی را باور کنیم. با تقدیر از چمران در ارتباط با دستور کارهای مختلف به ویژه تبیین جایگاه

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس راهی جز بار این قدرت ندارند، اظهار کرد: شهرداری ها بیش از 200 خدمت انجام می دهند و وزارت کشور یک سری وظایف در قبال شهرداری ها دارد که باید به آن پایبند باشد.

سالاری ادامه داد: شهرها هستند که زیرساخت شهری را درست می کنند و رسانه ها به عنوان رکن چهارم بعد از انقلاب رسالت سنگینی به دوش کشیده اند. یکی از دستور کارهای ما این است که چگونه ارتباط موثری با خبرنگاران داشته باشیم.

وی در پایان گفت: چگونگی برقراری ارتباط با آنها و پاسخ به آنها. امیدواریم با برقراری ارتباط با همتایان خود در استان های مختلف بخشی از تجارب یکدیگر را تبادل کنیم. پیشنهاد می شود کشور را به پنج استان تقسیم کرده و قبل از اجلاس مسائل بررسی و دستور کارها مشخص شوند.

بر اساس این گزارش، پنجاهمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای مراکز استان ها در بندرعباس به مدت دو روز در بندرعباس با ارائه بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز