اکرمی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان:

اقدامات بیشتری در جهت افزایش تقاضای جامعه برای کتاب انجام شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۷:۳۱:۵۵
کد خبر: ۳۶۰۰۴۵
اقدامات بیشتری در جهت افزایش تقاضای جامعه برای کتاب انجام شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید کارهای بیشتری در زمینه افزایش تقاضای کتاب انجام شود، گفت: در حال حاضر بیشتر فعالیت ها در حوزه عرضه کتاب انجام می گیرد در صورتیکه تقاضا اگر کم و یا وجود نداشته باشد و هر چه عرضه کتاب هم بالا باشد تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ خواندن نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در سومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، عنوان کرد: اولین نکته در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان هرمزگان متناسب نبودن عرضه و تقاضا در زمینه کتاب و مطالعه است.

وی با بیان اینکه باید کارهای بیشتری در زمینه افزایش تقاضای کتاب انجام شود، افزود: در حال حاضر بیشتر فعالیت ها در حوزه عرضه کتاب انجام می گیرد در صورتیکه تقاضا اگر کم و یا وجود نداشته باشد و هر چه عرضه کتاب هم بالا باشد تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ خواندن نخواهد داشت و نباید بگوئیم چون کتابخانه یا کتابفروشی کم است تقاضا کم است، چرا که در مرحله اول تقاضا باید متناسب با عرضه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان ادامه داد: اگر عرضه کتاب افزایش یابد ولی در خصوص تقاضا فعالیتی انجام نگیرد موفقیت چشمگیری در توسعه فرهنگ مطالعه اتفاق نخواهد افتاد و نکته قابل تامل امروز جامعه کمبود تقاضای کتاب است و مشکل اصلی برای تقاضا، مشکل فرهنگی با سلایق و دیدگاه های مختلف است نه کمبود کتابخانه یا کتاب و یا کتابفروشی و پیشرفت تکنولوژی و در جوامع پیشرفته ای که فرهنگ کتابخوانی و تناسب کتاب با سلایق مختلف وجود دارد افراد با رغبت زیاد رو به سوی مطالعه می آورند.

اکرمی تصریح کرد: سهم بیشتری از وقت، فکر و پژوهش و اعتبارات کشور باید به روش های افزایش تقاضای کتاب اختصاص داده شود تا تقاضا و فرهنگ جامعه به سمتی برود که افراد تشنه خرید کتاب و مطالعه شوند، و از این بابت اگر عطش کتابخوانی در جامعه کم  باشد بهترین نمایشگاه ها و بهترین کتابخانه ها بدون وجود تقاضا رونق خود را از دست خواهند داد.

وی خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از اداره کل کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی و کانون پرورش فکری جهت ایجاد انگیزه و تقاضای کتاب در میان عموم مردم مخصوصا مهدها و مدارس شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان اینکه نباید در زمینه ترویج خواندن تقاضا کاذب باشد، اظهار داشت: باید انرژی و وقتمان را برای جامعه کتابخوان بگذاریم تا افراد جامعه از کمترین وقت برای مطالعه کردن نهایت استفاده را ببرند.

محسن زینلی تختی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان نیز در ادامه این جلسه با تشکر از حضور فرمانداران و مسئولان در نشست های کتاخوان، گفت: تا کنون 11 نشست کتابخوان در استان هرمزگان برگزار شده است که معرفی کتاب از سوی فرمانداران در این نشست ها ایجاد انگیزه در میان دیگر اقشار مختلف جامعه را بیشتر می کند.

وی به واگذاری 10 مکان جدید برای ایجاد کتابخانه از سوی دهیاری های استان هرمزگان خبر داد و بیان داشت: پیرو جلسات قبل انجمن کتابخانه های استان و اطلاع رسانی از سوی اداره کل کتابخانه ها به دهیاری ها جهت واگذاری فضای بلااستفاده این اتفاق مهم رخ داد.

در پایان این جلسه مقرر شد از فرماندارانی که در طول سال در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه مفید و کتابخوانی و برگزاری جلسات انجمن کتابخانه ها موفقیت بیشتری داشته اند تقدیر و تشکر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز