پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان منتشر شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۰:۵۲:۲۳
کد خبر: ۳۶۰۲۱۲
پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان منتشر شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان : پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان شماره ٨ و ٩ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد به اهمیت این پژوهشنامه در توسعه فرهنگی و هنری استان پرداخت و گفت : پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان دارای رتبه علمی – ترویجی می باشد و جمعی از برترین اساتید دانشگاه های هرمزگان در حوزه های مختلف در تدوین و نگارش مقالات و نظارت بر محتوا با واحد پژوهشی این اداره کل همکاری دارند .

وی افزود : در این شماره ، از دو فصلنامه پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان که ویژه فصل پاییز و زمستان ٩٣ و بهار و تابستان ٩٤ می باشد مقالاتی با موضوع ادبی، فرهنگی و اجتماعی ارائه شده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد : دو فصلنامه علمی – ترویجی پژوهشنامه فرهنگی هرمزگان ، حاصل تلاش جمعی اهل اندیشه و قلم استان است که از ابتدای نشر با نام " گلپنگ " منتشر می شد.

درویش نژاد خاطر نشان کرد : شماره ٨  و ٩ این مجموعه با تأخیر چند ماهه بسته و منتشر شد و امیدواریم همچنان راهی برای اعتلای فرهنگ و هنر استان باشد.

وی ضمن تشکر از همراهان و اساتید در این شماره گفت : یاری قلم پر مهر و ارزشمند تمامی اندیشمندان و فرهیختگان را ارج می نهیم و سپاسگزار از حوصله و همراهی عزیزانی که با رهنمودهای خود راهگشای این مسیر بودند تا این چراغ رو به تاریکی نگردید ، باشد که در آینده شاهد انتشار به هنگام ، به سرعت و منظم پژوهشنامه باشیم.

گفتنی است : در این شماره مقالاتی تحت عنوان " پیکر گردانی " انسان – درخت " و " درخت – انسان " در قصه های عامیانه هرمزگان به قلم بدریه زارعی ، " فعل های خاص در گویش مردم بندر خمیر " ، حسین میرزا نیک نام ، مرگ اندیشی در شعر حسن کرمی زاده ، دکتر اسدا... نوروزی و فرشته آذرستان ، تحلیل جامعه شناختی آیین دریایی " رزیف " در بندر کنگ ، بنیامین انصاری نسب ، بررسی باورها و عقاید عامیانه مردم هرمزگان ، سهراب سعیدی و ... ارائه شده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز