مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

فرهنگ و هنر بهترین بستر برای معرفی خلیج فارس در سطح بین المللی است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۷:۴۴:۳۳
کد خبر: ۳۹۷۶۳۹
فرهنگ و هنر بهترین بستر برای معرفی خلیج فارس در سطح بین المللی است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان : فرهنگ و هنر بهترین بستر برای معرفی خلیج فارس در سطح بین المللی و جهانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد در نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس با حضور اهالی رسانه ها، مطبوعات، خبرگزاری ها و صدا و سیما گفت : این جشنواره، زمینه ای جهت استفاده از شخصیت ها، پژوهشگران ، محققان و هنرمندان بین المللی برای معرفی بهتر و گسترده تر خلیج فارس است.

وی تأثیرگذاری حوزه فرهنگ و هنر را بسیار وسیع و عمیق دانست و افزود : کتاب ، مطبوعات ، فضای مجازی ، آثار تولیدی در رشته های مختلف هنری همچون تئاتر ، فیلم ، عکس ، هنرهای تجسمی و ... از مهمترین زیر بخش های فرهنگ و هنر است که هرکدام می تواند در خدمت این هدف والا و مقدس قرار گیرد.

دبیر ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس به استقرار دبیرخانه دائمی خلیج فارس در هرمزگان اشاره کرد و یاد آور شد : پس از چند سال پیگیری و رقابت بین استان های ساحلی خلیج فارس به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری های استاندار و سایر مقامات ، راه اندازی و استقرار دبیرخانه دائمی در هرمزگان حق مردم این استان دانسته و سال گذشته افتتاح شد و از آن زمان شاهد اتفاقات بسیار خوب در این عرصه بوده ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به برشمردن مزیت های دبیرخانه دائمی پرداخت و بیان کرد : در گذشته ،تمام اقدامات جشنواره منحصر به روز ملی خلیج فارس می شد اما هم اکنون در تمام ایام سال برنامه های متنوعی تدارک دیده شده که با همکاری بخش های مختلف فرهنگ اجرا و برگزار می شود .

وی به برنامه های ششمین جشنواره بین المللی خلیج فارس اشاره کرد و گفت : ٨ الی ١٠ اردیبهشت بیش از ده ها برنامه مختلف در بندرعباس و جزیره هرمز برگزار می شود که شامل اکران فیلم " جزیره رنگین " ساخته خسرو سینایی ، جشنواره موسیقی اقوام خلیج فارس با حضور استان های خوزستان ، بوشهر و هرمزگان ، نمایشگاه عکس های زیر آب خلیج فارس تحت عنوان " جلوه های پنهان خلیج فارس " ، جشنواره انتخاب کتاب سال خلیج فارس ، مسابقه ملی ویدئو ١٥ ثانیه ای خلیج فارس ، افتتاح موزه خلیج فارس و گردهمایی علمی خلیج فارس با حضور محققان ، اساتید و پژوهشگران بین المللی و ... از مهمترین این برنامه ها ست.

درویش نژاد به معرفی برنامه های اختتامیه جشنواره پرداخت و افزود : در مراسم اختتامیه با حضور مقامات برجسته کشور از برگزیدگان جشنواره های موضوعی ، معرفی و رونمایی کتاب سال خلیج فارس ، تقدیر از خانواده شهداء و مرزداران و مدافعان خلیج فارس ، معرفی برگزیدگان بخش های مختلف و ... تقدیر می شود.

دبیر ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس از حمایت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاندار هرمزگان ، نماینده  ولی فقیه در استان و سایر ادارات و سازمان ها ، اهالی رسانه ، مطبوعات و صدا و سیما ، هنرمندان رشته های مختلف ، اساتید ، محققان و پژوهشگران حوزه خلیج فارس و ... تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است : ششمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس ٨ الی ١٠ اردیبهشت در بندرعباس و جزیره هرمز برگزار می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز