استاندار هرمزگان در جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس:

منابع حقوقی و اطلسی بر نام خلیج فارس گواهی می دهند

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۸:۳۶:۴۵
کد خبر: ۳۹۸۶۵۷
منابع حقوقی و اطلسی بر نام خلیج فارس گواهی می دهند
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: خلیج فارس نامی به جای مانده از کهن ترین منابع تاریخی و یکی از مناطق عمده جغرافیایی و عالی جهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در ششمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس که همزمان با 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه خلیج فارس نامی به جای مانده از کهن ترین منابع تاریخی است، عنوان کرد: خلیج فارس یکی از مناطق عمده جغرافیایی و عالی جهان است که از دوران های گذشته این عنوان را به خود گرفته و در سال های اخیر به عنوان مهمترین بخش جهان مورد توجه همگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خلیج فارس در جنبه های گوناگون از جمله موقعیت اقتصادی و ژئوپولیتیک دارای خصوصیات متمایزی است که جایگاهی ژئواستراتژیک به آن بخشیده است.

استاندار هرمزگان افزود: طی سال های اخیر تحرکات موذیانه ای از سوی برخی کشورها صورت گرفته تا با تمسک به تحریف نام و استفاده از عناوین بی پایه و جعلی این منطقه مهم آبی را که همواره با نام فارس شناخته شده است را مصادره به مطلوب کنند.

جادری با بیان اینکه طول سواحل خلیج فارس حدود سه هزار کیلومتر است، تصریح کرد: بیشترین ساحل شامل بیش از هزار و 700 کیلومتر سواحل خلیج فارس در اختیار ایران است و جزایر تنگه هرمز از اهمیت استراتژیکی برخوردار هستند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی نام خلیج فارس، گفت: استفاده از نام خلیج فارس دارای بیش از دو هزار و 500 سال قدمت است و قدمت این دریا به اندازه ای است که عده ای معتقدند خلیج فارس گهواره تمدن عالم است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار داشت: منابع حقوقی و اطلسی همه بر نام خلیج فارس گواهی می دهند و سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی نام خلیج فارس را معتبر می دانند و تمامی نقشه ها و اطلس های معتبر تاریخی برای درج عنوان این منطقه از خلیج فارس استفاده کرده اند.

جادری بیان داشت: امیدواریم با تشکیل چنین همایش هایی در جهت اثبات نام خلیج فارس بکوشیم و در تمامی روزهای سال باید برنامه های متناسب با خلیج فارس برگزار شود.

وی از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره خلیج فارس در بندرعباس قدردانی کرد و افزود: باید از این فرصت برای تبیین بیشتر نام خلیج فارس استفاده کنیم.

نظر شما