زنگ آغاز هجدهمین جشنواره خیرین هر مزگان در سیریک به صدا در آمد :

خیرین مدرسه ساز از مال خویش می گذرند تا فرزندان دیارشان موفق شوند

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۱:۴۸:۴۴
کد خبر: ۳۹۸۸۲۷
خیرین مدرسه ساز از مال خویش می گذرند تا فرزندان دیارشان موفق شوند
سعیدالله مبارکی در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان افزود: خیرین مدرسه ساز در جامعه اسلامی نعمتی از نعمات خداوند می باشند که تنها با بخشش اموال و دارائی های خود بلکه با ایمان قوی و جمع کردن سرمایه دنیا و آخرت خویش را تضمین و سعادتمند می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فرماندار سیریک بیان داشت: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در گسترش فرهنگ مشارکت عمومی، تکریم و تشویق خیرین مدرسه ساز که با خدمات ارزنده و شایسته به نظام تعلیم و تربیت و  اخذ تعهدات برای رفع کمبودها و مشکلات فضاهای آموزشی تلاش می کنند ،تاثیر بسزایی دارد.

مبارکی یادآور شد: بخشندگی و کرامت از ویژگی های مردم ایران است و مدرسه سازی توفیق بزرگی است که نصیب خیران شده است و خوشبختانه مردم نجیب ، مومن، متدین و همیشه در صحنه شهرستان سیریک همیشه به خوبی نشان داده اند که در این امر  خدا پسندانه و ارزشمند پیشتاز و سرآمد می باشند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در این مراسم گفت : آموزش و پرورش ذات مشارکت جویانه دارد و بدون مشارکتهای مردمی به سر منزل مقصود نمی رسد. در تاریخ آموزش و پرورش اکثر کشورها بسیاری از مسائل به یاری و مشارکت مردم حل شده است.

قاسم بهمن زاده افزود : در جشنواره هفده هم خیرین 246میلیارد ریال تعهد شد که بیش از 200میلیارد ریال از تعهد خیرین محقق شده است .همه اینها نشان دهنده بالندگی و کرامت خیرین عزیز هرمزگانی است و امیدواریم این روند تا محو کامل کمبودها در عرصه تعلیم و تربیت ادامه یابد .

محمد فولادی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سیریک در این مراسم با قدردانی از مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی گفت : در شهرستان سیریک از ابتدای انقلاب تا کنون بیش از ۵۰ واحد آموزشی کوچک و بزرگ با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

فولادی تصریح نمود: علی رغم همه مشارکت خوب خیرین مدرسه ساز  و همت بلند این انسان های نیک اندیش و بزرگوار هنوز در سطح شهرستان بیش از ۱۷ واحد آموزشی تخریب و غیر استاندارد در شهرستان وجود دارد که در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارند و از همه مردم و خیرین تقاضای مشارکت در این کار خدا پسندانه و خیر خواهانه از راه دور با آغوش باز می فشاریم.

وی یادآور شد: در شهرستان هنور ۱۸ مدرسه، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه هستند که فاقد هر گونه فضای آموزشی می باشند و  بعد از ظهر ها در فضای مدارس شیفت صبح مشغول فراگیری تعلیم و تربیت می باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیریک اذعان داشت: برای ساخت مدارس تخریبی و احداث مدارس فاقد فضای آموزشی شهرستان حداقل به اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان نیاز است تا  انشا الله جشن شکر گزاری  اتمام ساخت فضای آموزشی اجباری و مورد نیاز  برگزار شود.

گفتنی است در جشنواره هجدهم خیرین مدرسه ساز شهرستان سیریک احداث 5مدرسه شش کلاسه ، یک واحد آموزشی 3کلاسه ، یک باب خانه معلم ، و احداث 8چشمه سرویس بهداشتی در آموزشگاههای شهرستان ، تعهد شد .

در این مراسم از 15خیرنیک اندیش مدرسه ساز با اهدای لوح یادبود جشنواره تجلیل شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز