استاندار هرمزگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

لزوم پرداخت تسهیلات برای افزایش تولید و اشتغالزایی

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۷:۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۲۲۷۲۷
لزوم پرداخت تسهیلات برای افزایش تولید و اشتغالزایی
استاندار هرمزگان گفت: شاخص های رقابت پذیری اقتصاد و فضای کسب و کار کشور در دولت تدبیر و امید بهبود یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: از این پس به طور مرتب جلسات این کارگروه در واحدهای تولیدی استان برگزار می شود تا با مشکلات آنها بیشتر آشنایی پیدا کنیم و تصمیمات واقعی تری داشته باشیم.

وی افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان در سال 94 رتبه سوم کشور را با برگزاری مناسب جلسات و اجرای مصوبات کسب کرد و می خواهیم در سال 95 نیز این رتبه خوب را حفظ و ارتقا دهیم.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به بهبود شاخص های رقابت پذیری اقتصاد و فضای کسب و کار کشور در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: رتبه ایران در شاخص بهبود فضای کسب و کار از 144 در سال 2013 با 26 پله ارتقا به 118 در سال 2016 رسید که نشان می دهد فضای کسب و کار در کشور روز به روز در حال بهتر شدن است.

جادری خاطرنشان کرد: همچنین در شاخص رقابت پذیری اقتصاد که از 12 رکن تشکیل شده، رتبه ایران از 62 در سال 2011 به 83 در سال 2014 تنزل یافت اما براساس سیاست های دولت تدبیر و امید به رتبه 74 در سال 2015 رسید.

وی گفت: با توجه به سیاست ها و برنامه های دولت باید تلاش کنیم تا فضای تولید و کسب و کار در استان را بهبود ببخشیم.

استاندار هرمزگان به تصویب پرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی در این کارگروه اشاره کرد و بیان داشت: بانک های عامل یک ماه پس از تصویب تسهیلات در این کارگروه موظفند با کارشناسی موافقت و یا مخالفت خود را با این تسهیلات اعلام کنند.

جادری اضافه کرد: هدف از پرداخت تسهیلات این است که هم افزایش اشتغال و تولید داشته باشیم و هم بتوانیم برای اقتصاد مقاومتی گام های اساسی برداریم.

شایان ذکر است؛ استاندار هرمزگان به همراه مدیران عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان پیش از این جلسه از شرکت خرمابن جنوب تولید کننده انواع محصولات خرمای دمباز در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس بازدید و با روند تولید محصولات و مشکلات این واحد تولیدی آشنا شد.

نظر شما