رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس :

تعرض به طبیعت تعرض به حقوق انسانی است

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۷:۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۲۲۷۳۳
تعرض به طبیعت تعرض به حقوق انسانی است
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تعرض به طبیعت تعرض به حقوق انسانی است

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهران نجاتی با تسلیت شهادت دو محیط بان هرمزگانی و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای حفاظت از محیط زیست در کشورمان اظهار کرد: دوستی با طبیعت و احترام به زمین و موجودات روی آن در گرو تربیت درست و انسانی در جامعه و توجه دادن نسل کودک و نوجوان به این مسئله است .

وی با بیان این که تعرض به محیط زیست تعرض به حقوق انسانی و قدرنشناسی از نعمات خداوند است، خواستار تشدید مجازات و برخورد جدی‌تر با عاملان تعرض به طبیعت و بخصوص در مورد اخیر حمله به محیط‌بانان هرمزگان و کشتن این دو نیروی مخلص و پرتلاش محیط زیست هرمزگان شد .

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: قانون فعلی در زمینه برخورد با متجاوزان و متعرضان به محیط زیست به اندازه کافی قدرت بازدارندگی ندارد و حتی اختیارات کافی را برای محیط‌بانان به منظور مقابله جدی با عاملان شکار غیرمجاز فراهم نمی‌کند و ضرورت دارد تا سازمان محیط زیست و یا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد بروز چنین حوادث دردناکی نباشیم .

نجاتی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های جدی سال‌های آینده موضوع محیط زیست و حمایت از محیط زیست به عنوان بستر زندگی اجتماعی انسان است، گفت: برای صیانت از این میراث طبیعی به قوانین مناسب و بازدارنده نیاز داریم تا فرصت‌طلبان و سودجویان نتوانند این مواهب الهی را که متعلق به همه ملت ایران هستند، مورد تعرض قرار دهند .

وی تأکید کرد: شکار غیرمجاز آن هم به بهانه تفریح و خوشگذرانی اقدام ضداخلاقی و غیرانسانی است که متاسفانه در مورد اخیر شاهد حمله به دو محیط‌بان پرتلاش و خدمتگزار علاوه بر تعرض به محیط زیست بودیم که جا دارد از تلاش‌های نیروی انتظامی و دستگاه قضایی که بلافاصله با اقتدار و هوشمندی نسبت به دستگیری عاملان این جنایت اقدام کردند، تقدیر و تشکر کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز