بازدید مدیرکل و مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان از بندر شهید رجایی

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۹:۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۹۷۱
بازدید مدیرکل و مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان از بندر شهید رجایی
همزمان با دومین روز از هفته تامین اجتماعی، بندر شهید رجایی میزبان مدیرکل و مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان بود که با مدیران بزرگترین بندر تجاری کشور و نمایندگان کارفرمایان در خصوص مباحث بیمه ای و درمانی به گفتگو نشستند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "حمیدرضا محمد حسینی" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که در ابتدای این نشست سخن می گفت، به بیان ویژگی های منحصربفرد بندر شهید رجایی در اقتصادی ملی و فرامنطقه ای پرداخت و  برنامه های سازمان بنادر برای توسعه این بندر را تشریح کرد.

وی افزود: با احتساب بخش های مختلف دولتی و غیردولتی جامعه کارگری، در مجموع بیش از 11 هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی فعالیت دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مهم ترین دغدغه مسئولان این اداره کل در بخش نیروی انسانی را جلوگیری از تضییع حقوق شاغلین، حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد محیط امن و استاندارد در صنعت حمل و نقل دریایی دانست.

وی از اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء واحد کار و اشتغال به اداره در چارت سازمانی بندر شهید رجایی  و همچنین همکاری با کمیسیون کارگری شهرستان بندرعباس سخن به میان آورد و اضافه کرد: حل و فصل کردن امور و رسیدگی به پرونده ها اقدامی بزرگ در بخش احقاق حقوق جامعه کارگری محسوب می شود.

"سید فاضل حیدری بلوکی" مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در ادامه این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته تامین اجتماعی، هدف از برگزاری این بازدید و چنین نشست هایی را افزایش تعامل با شرکای اجتماعی عنوان کرد.

وی از ثبت جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر بیمه شده در منطقه صنعتی غرب بندرعباس خبر داد و افزود: از این تعداد، 15 هزار نفر به شکل دایمی و فصلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی کشور و تعداد 10 هزار نفر بیمه شده دیگر نیز در مجموعه های اقتصادی همجوار این بندر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای راه اندازی شعبه 4 تامین اجتماعی با محوریت بندر شهید رجایی گفت: تمامی تلاش ما این است که تا هفته دولت سال جاری شعبه اقماری شعبه یک بندرعباس در این بندر مستقر شود تا بخشی از خدمات رسانی ها به بیمه شدگان صورت گیرد و شعبه دایم نیز پس از اخذ مجوز از هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی صادر شود.

حیدری بلوکی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 900 کارگاه در منطقه صنعتی غرب بندرعباس فعال است.

دکتر "کامیار وثوقی" مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز ضمن تشریح خدمات درمانی بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور گفت: طی سال گذشته بیش از 120 میلیون بار مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی این سازمان به ثبت رسید.

وی به ارایه خدمات فرانشیز پزشکی 30 درصدی در بخش سرپایی و 10 درصدی در بخش بستری اشاره کرد و افزود: بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در بندرعباس با عنوان "خلیج فارس" دارای 300 تختخواب است که خدمات رایگان درمانی به بیمه شدگان ارایه می دهد. همچنین کلینیک تخصصی ولی عصر(عج) واقع در سه راه جهانبار بندرعباس نیز نزدیکترین مرکز درمانی این سازمان به منطقه صنعتی غرب بندرعباس است. 

 وثوقی بر ضرورت ارایه مباحث آموزشی به بیمه شدگان در این منطقه برای آشنایی بیشتر آنها با مباحث بیمه ای و خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی سخن به میان آورد و گفت: کارت هوشمند درمان و سلامت در آینده جایگزین دفترچه خدمات درمانی می شود.  

شایان ذکر است، پس از برگزاری این نشست، مدیرکل و مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان و هیات همراه از واحدهای ستادی و عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جمله اسکله ها، ترمینال های کانتینری، شرکت های مستقر در اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی و درمانگاه و مرکز درمانی شهید رشیدی این بندر بازدید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز