ارتقاء ظرفیت تخت های فعال بیمارستان خلیج فارس بندرعباس تا پایان سال۹۵

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۹:۴۶:۵۲
کد خبر: ۴۳۰۰۰۴
ارتقاء ظرفیت تخت های فعال بیمارستان خلیج فارس بندرعباس تا پایان سال۹۵
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور فعال شدن و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت 300 تخت بیمارستان خلیج فارس بندرعباس تا پایان سال 95 خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر "کامیار وثوقی"در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تامین اجتماعی در هرمزگان دارای یک بیمارستان ملکی، یک پلی کلنیک ، یک درمانگاه تخصصی و شش درمانگاه عمومی است.

وی افزود: درسال گذشته، شش میلیون و 24 هزار و 216 مرجعه برای استفاده از درمان مستقیم و غیر مستقیم تامین اجتماعی صورت گرفته که در مقایسه با سال قبل آن هفت درصد افزایش نشان می دهد.

وثوقی بیان کرد: شمارمراجعه کنندگان سرپایی به واحدهای کلنیک تمام مراکز درمانی مدیریت درمان هرمزگان در سال 94 برابر با 644 هزار و 345 نفر بوده که شش درصد افزایش نسبت به سال 93 داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: همچنین آمار مراجعه کنندگان سرپایی به واحدهای کلنیک تمام مراکز درمانی تحت مدیریت این مجموعه درسه ماه گذشته 165 هزار و 589 نفر بوده که 24 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به واحدهای پاراکلنیک کلیه مراکز درمانی مدیرت درمان هرمزگان در سال گذشته، 844 هزار و 351 نفر بوده که افزایش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 93 یافته است.

وثوقی اضافه کرد: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به واحدهای پاراکلنیک تمام مراکز درمانی مدیریت درمان هرمزگان در سه ماهه اول سال جاری 190 هزار و 79 نفر با دو درصد رشد نسبت مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 22 هزار و 182 نفر در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس بستری شدند در صورتی که سال 93 برابربا 19 هزار و 66 نفر از این خدمات بهره گرفته بودند که این نشان از افزایش 13 درصدی میزان بستری را نشان می دهد.

این مقام مسئول گفت: براساس برنامه ریزی و جذب نیروی صورت گرفته، شمار تخت های فعال بیمارستان خلیج فارس بندرعباس تا پایان سال به ظرفیت اسمی 300 تخت می رسد.

وی افزود: تخت های فعال بیمارستان خلیج فارس بندرعباس در سال گذشته، 166 تخت بود که در سه ماهه اول سال جاری به 175 تخت فعال رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: مانع قانونی برای راه اندازی مراکز درمانی در شهرستان ها نداریم ولی مشکل کمبود نیروی متخصص باعث هدر رفت منابع مالی می شود.

وثوقی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتقال بیمارستان شریعتی بندرعباس به بیمارستان خلیج فارس بیان کرد: این اقدام بر اساس تفاهم نامه همکاری بین مدیریت درمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اجرایی شده است.

وی ابراز داشت: در صورت موفقیت فاز نخست اجرای این طرح، زمان استقرار بیمارستان شریعتی بندرعباس در بیمارستان خلیج فارس از یک به پنج سال افزایش خواهد یافت.

وثوقی ضمن اشاره به آماری در این رابطه تصریح کرد: سالانه حدود هفت هزار نوزاد در بیمارستان خلیج فارس و هفت هزار نوزاد نیز در بیمارستان شریعتی بندرعباس متولد می شوند.

 

نظر شما