مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری خبر داد:

ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه‌ای شهر بندرعباس/ تجهیز خودروها به شناسه الکترونیکی

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۰۷:۵۱:۳۴
کد خبر: ۴۴۵۸۱۲
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: رویکردی جدید در زمینه مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای سطح شهر در دستور کار این سازمان قرار گرفت که خودروها در این طرح به یک شناسه الکترونیکی مجهز می‌شوند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا کهوری از مدیریت یکپارچه و سازماندهی شده در راستای ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه‌ای سطح شهر با استفاده از سامانه و شبکه ارتباطی مجزا، نیروی انسانی آموزش دیده و فرآیند جامع مدیریتی خبر داد و گفت: در این طرح خودروها به یک شناسه الکترونیکی مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نصب پارکومتر هوشمند از سال 93 برای ساماندهی پارک‌ حاشیه‌ خیابان‌ها اجرا شده است، بیان کرد: از آنجایی که بسیاری از خیابان‌های سطح شهر به دلیل پارک نا‌به‌جا و دوبله برخی از خودروها با افزایش بار ترافیکی  و مشکلاتی در تردد مواجه هستند، اجرای پروژه پارکومتر تحت عنوان محل مجاز پارک خودرو راهکار مناسبی برای حل این مشکل محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه طرح‌های ساماندهی پارکینگ‌های حاشیه‌ای، در سه دوره زمانی مجزا اجرا شده است، ادامه داد: مرحله اول این طرح به صورت کاملا سنتی و دوره دوم در قالب کارت‌های الکترونیکی و اکنون مکانیزه به مرحله اجرا در آمد که در دو مرحله قبلی دارای نقایصی از قبیل معطلی شهروندان تا رسیدن پارکبان، نداشتن پول خرد و... به شمار می‌آمد اما با مکانیزه شدن این طرح، سهولت کار را برای شهروندان، حضور مستمر پارکبان‌ها(هر 50 دستگاه خودرو یک نفر پارکبان)، پرداخت الکترونیک، حذف معضل پول خرد و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی را به دنبال دارد.

کهوری در خصوص سایر مزایای این طرح افزود: نیم ساعت اول برای صاحب خودرو رایگان است و پس از نیم ساعت، هزینه مربوط دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح شناسه‌های الکترونیک روی هر خودرو نصب می‌شود که امکان شارژ شناسه نیز امکان‌پذیر بوده و در صورت عدم شارژ، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون خواهند شد.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر بندرعباس، 12مکان جهت اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و اجرای طرح در سایر مکان‌ها نیز پس از بررسی‌های کارشناسی شده و تصویب شورای اسلامی شهر  بندرعباس، عملیاتی می‌شود.

کهوری تصریح کرد: ایجاد انظباط ترافیکی، عدالت اجتماعی، افزایش ظرفیت پارکینگ در معابر شهری و  جلوگیری از پارک دوبله به منظور رعایت حریم معابر از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

 

نظر شما