نخستین اکوموزه ایران در جزیره قشم با مشارکت ۵۰۰ نفر پاکسازی شد

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۸:۵۷:۲۵
کد خبر: ۴۶۴۱۲۵
نخستین اکوموزه ایران در جزیره قشم با مشارکت ۵۰۰ نفر پاکسازی شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین اکوموزه زنده ایران در جزیره قشم که بیشترین تمرکز بادگیرهای بومی را دارد با مشارکت 500 نفر از جمله گروه سمن رفتگران طبیعت هرمزگان پاکسازی شد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، عبدالجواد کمالی افزود: پاکسازی بندر تاریخی لافت به عنوان یکی از برنامه های هفته گردشگری روز جمعه با حضور امام جمعه بندر تاریخی لافت و جمعی از مسئولان دانشگاهی و سازمان منطقه آزاد قشم و گروه های دانش آموزی و مردم قشم و لافت انجام شد.

وی از شعار " گردشگری برای همه " به عنوان شعار امسال روز جهانی گردشگری نام برد و اعلام کرد: نیروهای خدمات شهری و روستایی و فضای سبز قشم، راهنمایان گردشگری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی قشم، مرکز بهداشت، نیروهای مجتمع تجاری ارسلان لافت، موسسه آوای سلامت صبا و مردم بندر تاریخی لافت در این طرح مشارکت کردند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اهدای امکانات نظافت از جمله کیسه زباله، دستکش و ماسک به اجرای بهتر این طرح کمک کرد.

وی گفت: شیخ احمد پوازی امام جمعه لافت در خطبه دوم نماز جمعه، مردم این منطقه را برای مشارکت در عملیات پاکسازی دعوت کرد و وی به اتفاق اعضای شورای اسلامی و دهیاری لافت پا به پای مردم تا پایان عملیات در این اقدام خداپسندانه مشارکت جدی داشتند.

کمالی با اشاره به نگاه اسلام به مساله نظافت و تاکید بزرگان دین به این امر مهم، اظهار کرد: با توجه به مشارکت بسیار خوب مردم از این طرح درنظر داریم این فرهنگ خداپسندانه که ریشه در فرهنگ مردم بومی این منطقه دارد را در فرصت های مناسب در روستاهای دیگر جزیره قشم نیز انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در نخستین گام از ادامه این طرح، امروز هم پاکسازی در روستای دیرستان جزیره قشم توسط جامعه محلی انجام خواهد شد.

بنا به این گزارش، عملیات پاکسازی بندر تاریخی لافت قشم به عنوان اولین اکوموزه زنده ایران از ساعت 16 تا 30:18 دقیقه روز گذشته (10 مهر ماه) به عنوانی یکی از ویژه برنامه های هفته گردشگری که از ششم مهر ماه در این جزیره شروع شده، ادامه داشت و در پایان این مراسم چند تن از مدیران شرکت کننده در این طرح نیز تجلیل شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز