مشارکت شهروندان نیاز اساسی توسعه است/ بازگشایی ۲۱ خیابان جدید در بندرعباس

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۰:۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۹۴۵
شهردار بندرعباس از بازگشایی 21 خیابان جدید در این شهر طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: باید همان میزان که در صنایع سرمایه‌گذاری می‌شود در پیشرفت شهر نیز توسعه ایجاد کنیم.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده در همایش شورای اجتماعی محلات با بیان اینکه شهر بندرعباس 7000 هکتار مساحت دارد که از این میزان 43 درصد آن بافت فرسوده و قدیمی است، اظهار کرد: شهر بندرعباس بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد و بیشترین جمعیت را در بافت فرسوده خود جای داده است.

وی با تأکید بر اینکه رسیدن به توسعه مناسب نیازمند سرمایه‌گذازی و مشارکت عمومی است، افزود: رشد و توسعه فیزیکی شهر بندرعباس به تناسب رشد جمعیت نبوده است، در صورتی که باید به همان گونه که در صنایع سرمایه‌گذاری می‌شود، برای پیشرفت شهر نیز توسعه ایجاد کنیم.

شهردار بندرعباس گفت: برنامه‌ریزی، تأمین منابع، نیروی انسانی، امکانات و در کنار آن مشارکت دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران جزء ارکان توسعه است، ولی چیزی که از همه مهم‌تر است، مشارکت همه شهروندان است.

امینی‌زاده با اظهار اینکه سال گذشته اقدامات تأثیرگذاری در محلات قدیمی و بافت فرسوده بندرعباس انجام شده است، ادامه داد: در این دوره مدیریتی توسعه متوازن محلات شهر بندرعباس در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم به نسبت محلات توسعه یافته، محلاتی که از لحاظ توسعه یافتگی در سطح مناسبی نبودند را به سطح خوب و قابل قبول برسانیم.

وی گفت: در سه سال گذشته 21 خیابان جدید، 24 زمین ورزشی، 100 پارک محله‌ای و صدها پروژه کوچک و بزرگ دیگر توسط شهرداری بندرعباس به منظور رفاه حال شهروندان و افزایش سطح رضایتمندی ایجاد شده است.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: در حال حاضر احداث سه فرهنگسرا نیز در دستور کار قرار دارد که یکی از این پروژه‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار بندرعباس از احداث بازارچه‌های محله‌ای یاد کرد و گفت: احداث این بازارچه‌ها یکی از اقداماتی است که مهمترین اثر آن کاهش هزینه‌های شهروندان و کاهش حمل‌ونقل به مرکز شهر است.

امینی‌‌زاده در ارتباط با وضعیت حمل و نقل عمومی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ اتوبوس جدیدی از سوی دولت به شهرداری‌ها واگذار نشده است، گفت: با مصوبه شورا اسلامی شهر پیگیر اجرای پروژه  اتوبوس تندرو در شهر بندرعباس هستیم که برای رسیدن به این مهم تعداد 26 دستگاه اتوبوس 15 متری 3 محوره به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه خواهد شد.

وی گفت: با احداث و اصلاح پیاده‌رو‌ها، توجه به عنصر انسانی و شهروندان را افزایش داده و در سطح شهر و محلات این مهم را توسعه بخشیدیم.

وی با بیان اینکه سیستم شهرداری‌ها یک روال درآمد هزینه‌ای دارد، تصریح کرد: بزرگترین محور توسعه در کنار همه کمبودها، مشارکت شهروندان در زمینه‌های مختلف است.

شهردار بندرعباس گفت: هزینه جمع‌آوری زباله و رفت و روب معابر در یک سال بالغ بر 300 میلیارد ریال است که شهروندان می‌توانند با کاهش تولید زباله شهرداری را یاری نمایند و این هزینه صرف پروژه‌های عمرانی برای آبادانی شهر و زیباسازی محلات شود.

امینی زاده با اظهار اینکه مشارکت مردم باعث پیشبرد پروژه‌ها می‌شود، بیان کرد: قطعاً شهر قوی، با شهروندان قوی است و نقش آنها در سرعت و رشد پیشرفت غیر قابل انکار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز