بازدیدمدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری بندرعباس ازباغ پرندگان کیش

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۱:۵۱:۵۹
کد خبر: ۴۸۵۸۱۸
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس بازدید ازمجموعه ملی و فراملی باغ پرندگان کیش خبرداد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مصطفی خادم از بازدید باغ پرندگان کیش با حضور نماینده معاونت فنی و عمرانی شهرداری بندرعباس آقای حقانی، شهردار منطقه یک آقای ارجمند، مدیر فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک آقای درسخوان و معاون سازمان پارکها و فضای سبزآقای عالی زاده، مشاوران طرح آقای شیرخانی و آقای موسوی خبرداد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز بیان کرد: باغ پرندگان کیش با  مساحتی حدود سه هکتار از سال ۱۳۸۰ شروع به کار کرده و تاکنون مجموعه‌ای از ۵۷ گونه پرنده را به معرض نمایش گذاشته است که سالانه گردشگران بسیار زیادی از این باغ بازدید می‌کنند.

خادم عنوان کرد: باغ پرندگان کیش در دو قسمت جداگانه از پرندگان نگهداری می‌کند. در بخش اول مسیری زیبا و سرسبز وجود دارد و قفس‌های پرندگان در امتداد آن جا قرار گرفته‌اند. بخش دوم که مساحت آن حدود ۲ هکتار است، فضایی باز برای پرواز آزادانه‌ی پرندگان است که پرواز آزادانه پرندگان زیبایی دوچندانی به این قسمت بخشیده است

خادم اضافه کرد:روی قفس‌ها اطلاعات مفید و جامعی درباره‌ی زیستگاه، نوع تغذیه و ویژگی هر پرنده شرح داده شده است و بازدید کنندگان می‌توانند تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره‌ی آن پرنده را به‌ دست آورند.

وی اظهارداشت: در این باغ بیش از ۵۷ گونه‌ پرنده نگهداری می‌شود که از تمامی نقاط دنیا از جمله قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکا به این باغ آورده شده‌اند. فلامینگوها، پلیکان‌های پاخاکستری و سفید، درنای تاج‌دار، قوها و انواع لک‌لک‌ها در محیطی طبیعی نگهداری می‌شوند که برای گردشگران بسیار جذاب است. طاووس‌ها، انواع طوطی‌های سبز، کاسکو، کاکاتوآلبا، ماکائو، قرقاول چینی، پنگوئن‌های پا سیاه، توکان و مرغ شاخ‌دار از دیگر گونه‌های پرندگان هستند که در این باغ زندگی می‌کنند و با دیدن آن‌ها در محیطی طبیعی گویی این پرندگان را در سرزمین خود آن‌ها مشاهده می‌کنید.

در پایان تاکید کرد: احداث این باغ مولفه هایی همچون اندازه قفس به تناسب پرنده، فاصله قفس ها از یکدیگر، ارتفاع قفس، نوع غذا، نحوه آبدهی به گونه ها، مسیر و فضای سرباز پیش بینی شده برای پرندگان و حضور دامپزشک متخصص نیز توجه ویژه ای شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز