معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس خبر داد:

خسارت ۱۰ میلیارد ریالی طوفان به شهر بندرعباس

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۷:۳۱:۴۷
کد خبر: ۴۸۶۵۶۶
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: وقوع طوفان در بندرعباس بیش از 10 میلیارد ریال خسارت به دنبال داشته است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، محسن یکتاپور با اشاره به وقوع طوفان شدید در بخش‌های مختلف استان هرمزگان و خصوصاً شهر بندرعباس، اظهار کرد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، از بامداد نخستین روز آذرماه تا کنون بخش‌های مختلف شهر بندرعباس را تحت تأثیر قرار داده و موجب خسارت‌هایی به شهر شده است.

وی افزود: بدنبال وقوع این طوفان، متأسفانه تعداد 127 اصله درخت تنومند سقوط کرده و بیش از 800 مورد شکستگی شاخه‌های درختان در معابر و بوستان‌ها رخ داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: همچنین خسارت زیادی به گل‌های فصلی تازه کاشته شده در سطح معابر، بوستان‌ها و پارک‌ها و تخریب پیاده رو ها در اثر از ریشه بیرون آمدن درختان و سقوط آنها وارد شده است.

یکتاپور با اشاره به اینکه شهرداری بندرعباس با تدابیر اندیشیده، آمادگی لازم را برای شرایط اضطراری دارد، گفت:  با احتساب هزینه نیرو و ماشین آلات جهت جمع آوری شاخ و برگ‌ها که بیش از 67 دستگاه خاور و 420 نفر نیروی انسانی بوده، طوفان تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال خسارت به جا گذاشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس از تلاش نیروهای مجموعه شهرداری در این بحران یاد کرد و گفت: باید آمادگی شهرداری بندرعباس در مقابله با بحران در طولانی‌مدت باشد و با آموزش‌های ویژه سازمان‌های مختلف شهرداری تداوم مقابله با بحران را افزایش داد.

یکتاپور با بیان اینکه پدیده گرد و غبار همراه با طوفان معضلی است که نه‌تنها سلامت مردم به‌ویژه کودکان و افراد سالمند و بیمار را تهدید می‌کند، گفت: تا زمان حل این معضل، باید شهروندان گرامی از پارک کردن خودروهای خود زیر درختان اجتناب کنند و تا جای ممکن در خانه های خود بمانند.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به شرایط بد جوی و طوفان در شهر بندرعباس پرسنل و مجموعه شهرداری بندرعباس مشغول به انجام فعالیت‌های خود در راستای خدمات رسانی و رفاه حال شهروندان می‌باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز