مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان عنوان کرد:

تعامل قوی با شرکای اجتماعی کلید موفقیت سازمان تامین اجتماعی

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۱:۴۱:۴۰
کد خبر: ۴۸۶۷۶۱
تعامل قوی با شرکای اجتماعی کلید موفقیت سازمان تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان تعامل قوی با تشکل های صنفی و شرکای اجتماعی را کلید موفقیت این سازمان بیمه گر در انجام رسالت های تعیین شده دانست.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "سید فاضل حیدری بلوکی" که در جمع تشکل های کارگری استان سخن می گفت، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای گسترش بیمه ای در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون 899 هزار و 474 نفر معادل 57 درصد از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان زیر چتر امیدآفرین تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد حدود 830 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی و مابقی آنها را مستمری بگیران تشکیل می دهد.

وی با اشاره به منزلت و جایگاه کارگران در جامعه خاطر نشان کرد: جامعه کارگری بدون شک مهمترین رکن تولید و چرخه اقتصادی در کشور است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان تقویت همکاری سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی را موجب رضایت خاطر جامعه کارگری دانست و گفت: اینگونه تعاملات زمینه ساز ارتقای ثبات اجتماعی بوده و ارامش خاطر بیمه شدگان را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: در سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد اجتماعی، باید این مفهوم و ادبیات را جاری سازیم که کارفرمای ما کارگران هستند و جا انداختن این تفکر نیازمند صبر و برنامه ریزی است تا گفتمان ان تسری یابد.

حیدری بلوکی ضمن اشاره به اجرای طرح ساختار نوین ارایه خدمات در این استان گفت: این طرح هم اکنون در 8 شعبه در فاز اول و 5 شعبه دیگر در فاز دو در حال عملیاتی شدن است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از دریافت لیست حق بیمه به صورت غیرحضوری به عنوان یکی از اقدامات مهم این سازمان در راستای رفاه حال بیشتر شرکای اجتماعی دانست و افزود: گسترش خدمات غیر حضوری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و تاکنون 20 هزار لیست به صورت اینترنتی دریافت شده که سهمی 87 درصدی را به نسبت مجموع لیست ها داشته است.

وی همچنین از اجرای طرح ابلاغ الکترونیک، پرداخت متمرکز به حدود 70 هزار نفر مستمری بگیر و همچنین  پرداخت متمرکز به یکهزار و 723 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری از جمله اقدامات دیگر این مجموعه سخن به میان آورد و ضمن اشاره به دریافت غیرحضوری لیست و حق بیمه بیمه شدگان اختیاری و موارد خاص خاطرنشان کرد: نسبت برگ پرداختی اینترنتی به کل برگ های پرداختی 92 درصد است که رقم چشمگیر و قابل توجهی را شامل می شود.

به گفته این مقام مسئول، تامین اجتماعی در استان هرمزگان با 25 هزار و 413 کارگاه فعال و 8هزار و 296 کارگاه نیمه فعال تعامل دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان از اختصاص 144 هزار و 580 شماره بین المللی تامین اجتماعی (SSN) در این استان خبر داد.

وی تعامل قوی با تشکل های صنفی و شرکای اجتماعی را کلید موفقیت این سازمان بیمه گر در انجام رسالت های تعیین شده دانست و در همین رابطه بیان کرد: تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی با حضور نمایندگان کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به عنوان مهم ترین اقدام سازمان تامین اجتماعی برای تحقق این امر مهم می باشد.

حیدری بلوکی بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان خوش حساب و گسترش شعب و کارگزاری ها در جهت ارایه خدمات مطلوب و بهینه به مخاطبان به عنوان دیگر طرح های عملیاتی شده برای حمایت از شرکای اجتماعی دانست و گفت: خوشبختانه با اقدامات مدیریتی صورت گرفته، منابع و مصارف سازمانی در راستای کنترل ضریب پوشش بیمه ای به شکل بهینه مدیریت شده که ثبت ضریب حمایت 12.3 درصدی در استان هرمزگان را شاهدیم و در مقایسه با میانگین کشوری از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان تصریح کرد: ما امانتدار منافع بیمه شدگان و کارگرانی هستیم که نقش انان در برقراری امنیت اجتماعی بی بدیل است، و اطمینان داریم که موفقیت کنونی مجموعه تامین اجتماعی با تعامل و ارتباط تنگاتنگ و همیاری تشکل های کارگری بدست امده است.

نظر شما