اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی –اسلامی خلیج فارس

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۲:۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۸۶۷۸۱
اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی –اسلامی خلیج فارس
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی –اسلامی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد در گفتگو با خبرنگاران گفت : پوشاک نماد تاریخ ، فرهنگ و رسوم اقوام است و امروز در زمره صنایعی قرار گرفته که با حفظ اصالت خویش ، خلاقیت های هنری را به نمایش می گذارد.

وی افزود : زنان و مردان خلیج فارس با دریا و آفتاب و نخل زیسته و تنوع رنگ و خلق طرح بدیع را و استفاده از ابزار ساده و پدیدآوری نقش های بی نظیر را آموخته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: تشویق دانش آموختگان طراحی لباس به خلق ایده های جذاب و جدید با بهره گیری از سنت ها ، شناسایی و معرفی استعداد های نو در حوزه طراحی ، دوخت و تزئین لباس ، قرار دادن جوانان در مسیر فرهنگ و هنر دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی ، ثبت آثار فاخر و معرفی طرح های ابداعی به تولید کنندگان از مهمترین اهداف جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی – اسلامی خلیج فارس می باشد.

درویش نژاد به محورهای جشنواره پرداخت و گفت : این جشنواره در حوزه پوشاک زنان " محلی و اجتماعی " و پوشاک مردان است که علاقه مندان از استان های ساحلی خلیج فارس " هرمزگان ، بوشهر ، سیستان و بلوچستان و خوزستان " می توانند با ارسال آثار در این جشنواره شرکت کنند.

وی به زمانبندی ارسال آثار اشاره کرد و بیان داشت : آخرین مهلت تحویل آثار و طرح لباس ٣٠ آذر ماه می باشد که نتایج این بخش ١٥ دیماه اعلام می شود و در مرحله بعدی ، انتخاب شدگان با حضور در جشنواره نسبت به برش ، دوخت و تزئین لباس در تاریخ ٦ الی ٧ بهمن در بندرعباس اقدام خواهند کرد و در ٨ بهمن ماه در مراسم اختتامیه آثار برگزیده مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت .

فراخوان دومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی – اسلامی خلیج فاس و فرم های مربوط به ثبت بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان موجود می باشد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به انجام امور ثبت نام اقدام نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز