کمپ در حال احداث تالاب پرندگان جزیره قشم حراکاری شد

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۸:۲۹:۴۸
کد خبر: ۴۹۲۱۹۱
کمپ در حال احداث تالاب پرندگان جزیره قشم حراکاری شد
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم از کشت نهال حرا در کانال احداث شده در کمپ در دست احداث تالاب پرندگان توسط سازمان سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه جنگل کاری حرا به ویژه در مناطق با جاذبه گردشگری خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ؛ محمود زاده افزود : جنگل های حرا با داشتن طبیعت بکر و مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری است و هر ساله خیل عظیمی از پرندگان مختلف را به خود جذب می کند.

وی افزود : با هدف گسترش جنگل ، حفظ تنوع زیستی ، حفاظت از خاک، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات و جذب توریست 600 اصله نهال حرا در کانال مجاور کمپ گردشگری کاشته شد .

محمود زاده گفت : این کانال با عرض 4 متر و طول 600 متر دو طرف جاده ی ورودی کمپ را فرا گرفته است و عمق آن نیز یک متر می باشد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت : جنگل های حرا در شهرستان قشم در سواحل شمالی و در روستاهای لافت ، قشم ، سهیلی ، باسعیدو و ... در سطح 14 هزار و 600 هکتار وجود دارد و به علت قرار گرفتن در دریا با قایق امکان تماشای نزدیک آن وجود دارد ولی با انجام عملیات حراکاری در این کمپ ، علاقمندان و گردشگران به راحتی می توانند از جنگل ها دیدن کنند و پرندگان متنوع ، حشرات ، لاکپشت ها و حیوانات مخصوص جنگل های حرا را تماشا نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز