رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

استان هرمزگان رتبه دوم کشوری در سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۱:۰۲:۱۶
کد خبر: ۴۹۲۳۱۳
استان هرمزگان رتبه دوم کشوری در سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از رشد 38 درصدی میزان سرمایه گذاری استان در هشت ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، خلیل قاسمی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال تاکنون 126 فقره مجوز تاسیس طرح های صنعتی توسط سازمان صادر شده است که پیش بینی می شود میزان اشتغالزایی در این واحدها بالغ بر چهار هزار و نهصد نفر می باشد.

وی میزان سرمایه گذاری در این واحدهای را بالغ بر یکصد و یازده هزار میلیارد ریال  دانست و اظهار داشت: تعداد طرح ها، نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، میزان جذب سرمایه گذاری را در این مدت 38 درصد رشد و اشتغالزایی را 63 درصد رشد، عنوان کرد.

قاسمی با مقایسه میزان سرمایه گذاری 31 استان اظهار داشت: استان هرمزگان در بخش سرمایه گذاری رتبه دوم کشوری را داراست.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان در ادامه به سهم اختصاص یافته به شهرستانها اشاره کرد و گفت: شهرستان بندرعباس از میزان مجوزهای صادره در هشت ماهه نخست سال 49 درصد و در اشتغال 46 درصد را به خصوص اختصاص داده است.

مجتبی برخورداری افزود: با زیرساختهای مناسب در این شهرستان بیشترین سرمایه گذاری در مرکز استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به گروههای کالایی سرمایه گذاری استان افزود: در مجوزهای صادر شده، رتبه اول سرمایه گذاری استان به گروه کالایی کک و فرآورده های حاصل از نفت می باشد که این گروه با سهم 90 درصدی از میزان سرمایه گذاری و  سهم 32 درصدی از پیش بینی اشتغالزایی، گروه نخست سرمایه گذاری استان است.

نظر شما