شهردار بندرعباس:

اهمیت وحدت میان شیعه و سنی شعار نیست

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۷:۵۷:۰۶
کد خبر: ۴۹۴۰۴۵
شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه اهمیت وحدت میان شیعه و سنی شعار نیست، گفت: وحدت میان این دو مذهب، ذاتی و دارای پیشینه بسیار زیادی است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده با گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: وحدت میان شیعه و سنی همواره مورد تأکید بزرگان انقلاب مانند امام‌خمینی(ره) قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایشان در این ارتباط فرموده‌اند: «از ملی‌گرایی خطرناک‌تر و غم‌انگیزتر ایجاد اختلاف بین اهل‌سنت و جماعت با شیعیان است»، افزود: وحدت اسلامی مهم‌ترین عامل پیروزی و پیشرفت اسلام است.

شهردار بندرعباس ادامه داد: انقلاب اسلامی با الگو گیری از  پیامبر(ص) در سایه وحدت در اقشار و طوایف مختلف  موجبات وحدت ملل مسلمان را فراهم کرده است.

امینی‌زاده با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام در سرتاسر عالم و در صفوف مختلف به تقابل با اسلام محمدی(ص) برخاسته اند، گفت: منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر و مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین‌المللی است.

وی با تأکید بر اینکه وحدت میان این دو مذهب، ذاتی و درونی است، خاطرنشان کرد: این وحدت در استان هرمزگان به اوج خود رسیده و همواره شاهد ارتباطی به دور از هر گونه تنش و نارضایتی و اختلاف هستیم و حتی در موارد متعددی ارتباطات نزدیک مانند ازدواج، تجارت و غیره نیز هستیم.

شهردار بندرعباس با تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت محمد(ص)، تصریح کرد: شهرداری بندرعباس در این ایام برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی را در سطح محلات و بخش‌های مختلف شهر تدارک دیده و اجرا می‌شود.

امینی‌زاده در انتها نیز بیان کرد: در برابر اندیشیه شوم برخی از افراد که به دنبال خدشه‌دار کردن و انهدام جامعه اسلامی هستند، باید با اتحاد و هم دلی رفتار کرد و این توطئه شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز