به‌صورت خانه به خانه؛

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان بندرعباس انجام شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۲:۲۵:۱۲
کد خبر: ۵۱۰۴۲۸
طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان بندرعباس انجام شد
دکتر فریده فخار؛ مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: در راستای اجرای برنامه ریشه کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای این برنامه، طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان بندرعباس در مرحله اول از تاریخ 25 دی ماه الی 29 دی ماه 95 اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فخار افزود: فلج اطفال یک بیماری مسری است که با توجه به هم‌جواری کشور جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان و عراق احتمال خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال به کشورمان وجود دارد.

مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس در رابطه با اهداف این طرح تصریح کرد: آموزش به عموم در زمینه فواید واکسیناسیون فلج اطفال، دستیابی به پوشش ۱۰۰ درصدی ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و مهاجر خارجی، متوقف کردن گردش ویروس فلج اطفال در مناطق مختلف و گزارش فوری فلج ناگهانی، از اهداف این طرح کشوری است.

امیدوار جعفری؛ کارشناس بیماری های مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اظهار داشت: در این مرحله در سطح شهرستان 183 هزار و 85 خانوار بازدید شد و 76 هزار و 48 نفر کودک زیر 5 سال قطره فلج اطفال را دریافت کردند. این طرح توسط 499 تیم عملیاتی متشکل از پرسنل مرکز بهداشت، رابطین و داوطلبین سلامت در مدت زمان تعیین شده به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور انجام شد.

وی بیان کرد: با توجه به گروه هدف مشخص شده، پوشش خانوار بازدید شده به 102 درصد و پوشش کودکان زیر 5 سال واکسینه شده به 107 درصد رسید که مبین تلاش همه مسئولین و پرسنل و نیروهای داوطلب می باشد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز