امام جمعه شهرستان قشم عنوان کرد؛

هدف جمهوری اسلامی ایران ایجاد تمدن اسلامی است/ترس استکبار از قدرت امت اسلامی

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۰۸:۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۱۴۰۷۶
هدف جمهوری اسلامی ایران ایجاد تمدن اسلامی است/ترس استکبار از قدرت امت اسلامی
امام جمعه شهرستان قشم گفت: ایجاد تمدن اسلامی به همت امت بزرگ اسلامی مهمترین هدف و چشم انداز انقلاب اسلامی ایران است.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در نخستین روز از دهه مبارک فجر در دیدار فرماندار و رئیسان ادارت و نهادهای شهرستان قشم با وی، افزود: انقلاب اسلامی ایران یه پدیده الهی است که همه ما نسبت به محقق شدن اهداف آن مسئولیت داریم و باید با شناخت چشم انداز این حرکت اسلامی در مسیر تحقق آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم موفقیت انقلاب را به پنج مرحله تقسیم بندی نموده اند که تا کنون انقلاب اسلامی با هدایت امام خمینی (ره) و همت مردم وهمچنین تشکیل نظام اسلامی با تصویب قانون اساسی به عنوان دو رکن این چشم انداز به طور کلی محقق شده است.

به گفته امام جمعه شهرستان قشم، دولت اسلامی سومین مرحله چشم انداز رهبری برای تحقق تمدن جهانی اسلام است که به دلیل وجود محرومیت ها، فاصله داشتن با عدالت اجتماعی و وجود بعضی تبعیض ها در بخش هایی از جامعه نمی توان این مرحله را تحقق یافته تلقی کرد.

وی ادامه داد: کارگزاران نظام باید با ارائه خدمات بیشتر و کمک به رفع محرومیت ها تلاش کنند مرحله سوم این چشم انداز هم هرچه زودتر و به طورکامل محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار از ایجاد کشور اسلامی به عنوان مرحله چهارم این چشم انداز مهم نام برد و گفت: این مرحله با محقق شدن کامل دولت اسلامی پدید می آید و دولت با حرکت در مسیر قانون و رعایت حقوق همه افراد جامعه می تواند به این مهم کمک کند.

او ادامه داد: نقطه نهایی این چشم انداز با پشتوانه امت اسلامی  محقق می شود که جرقه های اصلی آن پس از پیروزی انقلاب در ایران و الگو شدن نظام جمهوری اسلامی در بین جوامع اسلامی، شروع شده است.  

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه سخنان خود یکی از برکات انقلاب اسلامی را شهدایی دانست که با خون مطهر خود ریشه های این حرکت اسلامی را آبیاری و مستحکم کردند و گفت: استکبار جهانی در مسیر انقلاب با دشمنی ها افراد تاثیر گذاری که هر یک نقش ارزشمندی برای نظام داشتند را از ما گرفت که شهید بهشتی، باهنر، رجایی، مطهری، مفتح از جمله آنان بودند.

او گفت: ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با سابقه درخشان در قبل و بعد از انقلاب هم ضربه ای برای نظام اسلامی بود اما امید می رود کشور همچنان با رهبری مقام عظمای ولایت و پشتکار مسئولان به سوی موفقیت حرکت کند.

وی ابهت و اقتدار نظام را مدیون رهبری های خردمندانه حضرت روح الله (ره) و مقام عظمای ولایت دانست و گفت: استکبار جهانی به دلیل حمایت امت اسلامی از آیت الله خامنه ای (مدظله و العالی) از نام وی بیم وهراس دارد.

امام جمعه شهرستان قشم از مسئولان درخواست کرد طی ایام دهه مبارک فجر دستاوردهای انقلاب و خدمات دولت تدبیر و امید را برای مردم تبیین و بازگو کنند.

او همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز آتش نشان از آئین با شکوه تشییع پیکر پاک این شهدا که با حضور گسترده مردم برگزار شد، تقدیر کرد و بیان داشت: مردم با این حضور معنادار خود ثابت کردند که پیوسته حافظ ارزش ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار در بخش دیگری از سخنان خود به ایام فاطمیه که مصادف با آخرین روز از دهه مبارک فجر می باشد اشاره کرد و گفت: امسال فجر ما باید فجر فاطمی باشد و مردم در عین برپایی آئین های این ایام، نگاه ویژه ای هم به ایام فاطمیه پیش رو و شخصیت حضرت زهرا (س) داشته باشند.

بنا به این گزارش، در ابتدای این نشست فرماندار شهرستان قشم هم با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب، گفت: دهه فجر نشانه مجد و عظمت اسلام و مسلمین است که با رهبری حضرت امام (ره) و همراهی مردم به سرانجام رسید.

علیرضا نصری افزود: مردم سالاری دینی در ایران مانع از تحقق جهانی شدن تفکرات غرب به ویژه با فروریخت نظام شوروی سابق شد و امروز اسلام به عنوان یک قطب قدرتمند مقابل همه ظالمان ایستاده است.

وی ادامه داد: امسال 50 پروژه خدماتی و عمرانی با یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در قشم افتتاح و به بهره برداری می رسد.

فرماندار شهرستان قشم گفت: دولت توجه ویژه ای به زدودن غبار محرومیت از چهره روستاها دارد و یکی از پروژه های مهمی که طی ایام دهه فجر در قشم به بهره برداری می رسد خانه های طرح مهر است که به مالکان تحویل می شود.

وی از آبرسانی به هشت روستای جزیره قشم هم به عنوان بخش دیگری از خدمات دولت تدبیر و امید نام برد و گفت: تا قبل از دولت یازدهم هیچ یک از روستاهای جزیره قشم به شبکه اب شرب متصل نبود اما امروز بیش از 60 درصد روستاها از این نعمت برخوردار شده اند و تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای جزیره به شبکه آب متصل می شوند.

جزیره قشم در جنوب ایران همانند نقاط مختلف کشور طی دهه مبارک فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلف خدماتی، صنعتی و عمرانی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز