۶۵ نفر از مددجویان کمیته امداد قشم در قالب کاریابی مشغول به کار شدند

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۰۸:۴۵:۱۴
کد خبر: ۵۴۶۰۶۴
۶۵ نفر از مددجویان کمیته امداد قشم در قالب کاریابی مشغول به کار شدند
دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای ایجاد اشتغال مددجویان از محل تسهیلات قرض‌‌الحسنه بانک‌ ها و منابع کمیته امداد در سال گذشته در شهرستان قشم هزینه شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ غلامرضا غلامی مدیر کمیته امداد شهرستان قشم در نشست با مراکز کاریابی  به ظرفیت ها ی خوب قشم در حوزه  اقتصادی اشاره کرد و گفت : با وجود ظرفیت های زیادی در جزیره  قشم درصد فقر و محرومیت بالا است و در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ خانواده در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند .

وی افزود: دیدگاه ما در کمیته امداد بر این است که با بهره گیری ازظرفیت اقتصادی  قشم این خانواده‌ها باید روی پای خود بایستند، چون مستمری کمیته امداد جوابگوی نیاز آنها نیست .

غلامی با بیان اینکه ۶۵ نفر از مددجویان کمیته امداد قشم در قالب کاریابی مشغول به کار شدند ادامه داد : دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال  مددجویان از محل تسهیلات قرض‌‌الحسنه بانک‌ ها و منابع کمیته امداد در سال گذشته در شهرستان قشم هزینه شده است .

وی با اشاره به ایجاد بسته های تشویقی برای کارفرمایان عنوان کرد : کمیته امداد کارخانه‌ ها و بنگاه‌ های اقتصادی که مددجویان امداد را به کار گیرند تا دو سال از پرداخت حق بیمه مددجو معاف می شوند و این نهاد حق بیمه افراد به کار گرفته را پرداخت می کند .

مدیر کمیته امداد قشم با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ نفر از مددجویان تحت حمایت  این شهرستان  و فرزندان آنان از طریق تعامل با کارفرما و ارائه بسته های تشویقی توسط کمیته امداد جذب بازار کار شده اند، ادامه داد: در این زمینه ۶۵ نفر از مددجویان جزیره قشم در بازارهای تجاری قشم و درگهان و لافت و تعاونی های مسافربری و گردشگری درقالب کاریابی  به کارفرمایان معرفی  و به کار گرفته شده اند .

نظر شما