معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:

اثرات توسعه بر محیط زیست جزیره هنگام بررسی می شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۰۷:۵۱:۱۰
کد خبر: ۵۵۰۵۲۷
اثرات توسعه بر محیط زیست جزیره هنگام بررسی می شود
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز پروژه «ارزیابی اثرات توسعه بر محیط زیست و منابع طبیعی جزیره هنگام» با هدف دستیابی به توسعه پایدار و متوازن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فرزین حقدل گفت: طرح «ارزیابی اثرات توسعه بر محیط زیست و منابع طبیعی جزیره هنگام» با هدف پیش بینی اثرات احتمالی ایجاد هرگونه تغییر در اکوسیستم این جزیره و جلوگیری از عواقب ناخوشایند تغییرات بدون دانش، در این منطقه بکر انجام می شود.

به گفته حقدل، در گام نخست این مطالعات، ارزش های محیط زیستی جزیره هنگام مستندسازی و فهرستی از مجموعه فعالیت های توسعه فضایی در این جزیره تهیه می شود.

وی افزود: بررسی اثرات این فعالیت ها بر روی محیط زیست خاکی و دریایی جزیره هنگام هم در مرحله بعدی در اختیار مسئولین قرار می گیرد تا هرگونه طرح توسعه برای «هنگام» با توجه به نتایج این تحقیقات، تدوین شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: این مطالعات از اسفند ماه سال ۱۳۹۵ شروع شده و در تیرماه امسال به پایان می رسد.

حقدل، با اعلام همکاری مثبت ساکنان جزیره هنگام با کارشناسان این طرح، افزود: مسئولیت پذیری و مشارکت مردم برای توسعه گردشگری در این جزیره با کمترین آسیب به محیط زیست مثال زدنی و کم نظیر است.

به گفته او، طرح «ارزیابی اثرات توسعه بر محیط زیست جزیره هنگام» با مشارکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی هنگام و مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است.

جزیره «هنگام» با مساحتی حدود ۳۳ کیلومتر مربع در نزدیکی کرانه های جنوبی جزیره قشم قرار گرفته است. این جزیره از نظر تقسیمات کشوری به عنوان یکی از دهستان های شهرستان قشم و به‌ مرکزیت روستای هنگام جدید به شمار می‌رود. دیگر روستاهای این جزیره «غیل» و «هنگام قدیم» نام دارند.

نظر شما