مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

توان سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت بحران هرمزگان افزایش می‌یابد

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۲:۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۵۵۱۰۹
توان سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت بحران هرمزگان افزایش می‌یابد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ‌باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه مدیریت بحران توان ما بیشتر شود، که برای تحقق این مهم به دنبال تامین منابع مالی برای تجهیز مدیریت بحران استان هرمزگان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا صفا ایسینی با اشاره به پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، عنوان کرد: این روز با هدف یادآوری و بزرگداشت جانباختگان زلزله بم، جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصا تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه نامگذاری شده است.

وی با تشریح آمادگی مدیریت بحران در مقابله با زلزله، افزود: برنامه ریزی، نیروی انسانی، تجهیزات و تمرین و مانور اشاره کرد، شناخت نقاط قوت و ضعف استان، شناسایی نقاط پر خطر و تهدید آمیز در استان، ابلاغ شرح وظایف به دستگاه های اجرایی برای اقدام در زمان بحران، برنامه ریزی جهت برگزاری مانور و انجام دوره ای آن، تهیه بانک اطلاعاتی تجهیزات استان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی از جمله موارد آمادگی در مدیریت بحران استان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به برنامه های روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی زیر مجموعه مدیریت بحران استان، برنامه ریزی برای اجرای دوره آموزشی غدیر۲ به مدت سه روز برای مدیران شهرستان ها به صورت کارگاه آموزشی و عملیاتی و همچنین برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در برخی از شهرستان های استان و آموزش دهیاری ها برای چگونگی مقابله با شرایط بحران از جمله برنامه های این اداره کل در استان است.

صفا ایسینی اضافه کرد: همچنین در روز پنجم دی ماه اسکان اضطراری به منظور ایمنی در برابر زلزله را در سراسر استان خواهیم داشت.

وی به شعار روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: شعار این روز در سال جاری کاهش تعداد افراد تحت تاثیر حوادث تا سال ۱۴۰۹  است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به قرارگیری استان هرمزگان در پهنه لرزه خیز کشور، اظهار داشت: با توجه به قرارگیری استان هرمزگان در پهنه لرزه خیز کشور و احتمال وقوع خطر زلزله و نیز احتمال وقوع بلایای جوی مانند خشکسالی، سیل، فروچاله ها، سرمازدگی و تحمیل و تاثیر تبعات ناشی از آن بر بخش های مختلف، لازم است مسئولین و متولیان امر با مشارکت مردم نسبت به آموزش همگانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح فرهنگ اقدام کنند.

صفا ایسینی تصریح کرد: ‌باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه مدیریت بحران توان ما بیشتر شود، که برای تحقق این مهم به دنبال تامین منابع مالی برای تجهیز مدیریت بحران استان هرمزگان هستیم.

وی با بیان اینکه باید حساسیت جامعه نسبت به بحران افزایش یابد، تاکید کرد: دیدگاه مقابله و رویارویی با حوادث به سمت اطلاع رسانی به مردم در راستای اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث نا به هنجار تغییر کرده است و این تغییر روش خود از اهداف اساسی برنامه کاهش اثرات بلایای طبیعی در سال های اخیر بوده است و با ارتقاء سطح آگاهی مردم باید حساسیت آنان را در مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه ایجاد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های آموزشی، مانورهای عمومی و تخصصی، گسترش پوشش منابع حمایتی مانند بیمه ها، توجه به اصول ایمنی در ساخت و سازها و اصلاح نگرش در استفاده از منابع محدود طبیعی آب و خاک استان در بخش های مختلف و  از جمله اقدامات موثری است که با انجام آن می توان مانع وقوع بسیاری از حوادث شد و آثار سوء ناشی از آن را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

صفا ایسینی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان به همراه نمایندگان مردم استان در شورای اسلامی و مدیران اجرایی استان به منظور همدردی با مردم منطقه زلزله دیده حرکت خوب و مثبتی بود که با خود پیام همدلی را به همراه داشت و همچنین کمک های مردمی هرمزگانی ها به منظور یاری رساندن به مناطق زلزله زده ارسال شد و مناطقی از منطقه زلزله‌زده کرمانشاه نیز با همکاری سپاه امام سجاد(ع) در حال امدادرسانی و بازسازی است.

وی یادآور شد: وقوع حوادث غیرمترقبه و ناگهانی پیامدهای عاطفی و تالمات روحی آن، اثرات فراوانی نیز بر اقتصاد کشور دارد، از همین رو این حوادث بیش از هر چیز نیازمند برخورد عالمانه و هماهنگی همه دستگاه‌های ذیربط است.

نظر شما