تکاپوی بنادر و دریانوردی هرمزگان برای گرامیداشت ماه رمضان

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۷:۳۲:۰۱
کد خبر: ۷۰۷۳۴۶
تکاپوی بنادر و دریانوردی هرمزگان برای گرامیداشت ماه رمضان
سرپرست حوزه فرهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تدوین 10 برنامه متنوع فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در مجموعه های اداری و شهرک های مسکونی تابعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین "محمد حسن نعیم آبادی" با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای تربیت و خودسازی انسان هاست، اظهار کرد: در این ماه برای به رسیدن به تقوای الهی باید روزه گرفت که نتیجه نهایی آن تربیت الهی است. از سوی دیگر عنصر فرهنگی اسلام یعنی قرآن نیز در ماه مبارک رمضان نازل شده است.

وی افزود: رمضان ماه پر برکت و ضیافت الهی است که باید با تصحیح در رفتار و کردار خود بتوانیم در مسیر تقرب الهی گام برداریم.

نعیم آبادی از تکاپوی مجموعه بنادر و دریانوردی هرمزگان برای گرامیداشت و بهره مندی از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان سخن به میان آورد و با تشریح 10 برنامه تدوین شده در این رابطه، افزود: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به همراه سخنرانی در 8 باب مسجد و نمازخانه بخش های مختلف بندر شهید رجایی و شرکت های زیرمجموعه، اقامه نماز جماعت صبح، مغرب و عشاء به همراه ضیافت افطاری در مساجد دو شهرک شهید رجایی و شهید باهنر، برگزاری کلاس های آموزش قرآن و احکام ویژه کودکان و نوجوانان، محافل ختم و تفسیر قرآن برای بزرگسالان و بانوان در مساجد شهرک ها از جمله این برنامه هاست. 

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه عکس نماز در لابی ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی و برگزاری کلاس های اخلاق و پاسخ به شبهات دینی برای بانوان ساکن در شهرک های مسکونی از دیگر برنامه هایی است که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.

سرپرست حوزه فرهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به مسئولیت های اجتماعی این اداره کل در زمینه فعالیت های انسان دوستانه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس سنت هر ساله، همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، ضیافت افطاری و آیین تکریم از ایتام و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور مدیرکل و معاونین در شهرک شهید باهنر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای گرامیداشت لیالی قدر و شب های احیاء نیز برنامه هایی برای حسینیه ها و مساجد شهرک های مسکونی پیش بینی شده که از جمله آن می توان به برگزاری مراسم مختلفی در این مناسبت ها با حضور سخنرانان استانی و مداحان اهل بیت به همراه اقامه صد رکعت نماز جماعت اشاره کرد.

نعیم آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان ماه مبارک رمضان نیز در مساجد شهرک های مسکونی، آیین باشکوه اقامه نماز عید سعید فطر برگزار می شود

نظر شما