دکتر همتی در همایش طلایه داران تبلیغ:

بدعهدی آمریکا با خروج از برجام ثابت شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۷:۵۶:۰۷
کد خبر: ۷۰۷۷۹۷
بدعهدی آمریکا با خروج از برجام ثابت شد
استاندار هرمزگان به نقش موثر روحانیت و طلاب در ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون در ایجاد وحدت و انسجام در جامعه نقش بسزایی دارند و می توانند در خنثی کردن توطئه‌ دشمنان نقش مهمی را ایفا کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در همایش طلایه داران تبلیغ در هرمزگان که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، با بیان اینکه کشور نیاز به وحدت و همبستگی دارد، عنوان کرد: با همبستگی و اتحاد می توانیم از تمامی توطئه های دشمنان مانند گذشته عبور کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب تا کنون به دنبال ضربه زدن به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: از همان ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون دشمن با متوسل شدن به توطئه های مختلف به دنبال ضربه زدن به انقلاب ما بوده است که به دلیل وجود انسجام و وحدت در کشور همواره در رسیدن به اهداف خود شکست خورده است.

استاندار هرمزگان برجام را یک قرارداد برد برد بین المللی دانست و بیان داشت: اگر در برجام تنها منافع آمریکا لحاظ شده بود، امروز به این حد از وجود چنین قرارداد بین المللی برافروخته نمی شد و این بدان معنی است که در برجام تنها به منافع یک طرف یعنی آمریکا همچون گذشته پرداخت نشده و این نشان دهند قدرت تیم مذاکره کننده ما در مذاکرات بوده است.

همتی خاطرنشان کرد: آمریکا همچون گذشته به دنبال گرفتن امتیازات یکجانبه در مذاکرات بین المللی است و به همین دلیل اقدام به خروج از این قرارداد بین المللی کرده است.

وی خروج آمریکا از برجام را نشان دهنده بدعهدی و ندانم کاری آمریکا دانست و گفت: ترامپ با خروج از برجام به جهانیان چهره زشت و بدعهد آمریکا و از سوی دیگر چهره با متانت و صبور ایران را آشکار ساخت.

استاندار هرمزگان به نقش موثر روحانیت و طلاب در ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب و روحانیون در ایجاد وحدت و انسجام در جامعه نقش بسزایی دارند و می توانند در خنثی کردن توطئه‌ دشمنان نقش مهمی را ایفا کنند.

همتی افزود: پس از پیروزی انقلاب تا کنون در هر توطئه ای از سوی دشمنان بر علیه کشور، با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری، تلاش دولت و حمایت مردم  توانسته ایم سربلند و پیروز از آن خارج شویم.

وی تاکید کرد: در شرایط حساس امروز نیز که دشمن به دنبال ضربه زدن به اقتصاد و به تبع آن به فرهنگ، سیاست و در نهایت امنیت کشور است، وحدت و همبستگی در جامعه می تواند کشور را همچون گذشته سهل و آسان از این مسائل عبور دهد.

استاندار هرمزگان به ظرفیت های استان اشاره کرد و هرمزگان را استان فرصت ها خواند و تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت های بی شماری که در استان هرمزگان وجود دارد، هرمزگان می تواند علاوه بر پاسخگویی به نیازهای خود برخی از نیازهای کشور را نیز پاسخگو باشد.

همتی اضافه کرد: دولت برای هرمزگان طرح های متنوع اقتصادی و توسعه ای، برنامه ریزی کرده که توسعه سواحل مکران، احداث پایانه بزرگ نفتی، احداث چند پالایشگاه و نیروگاه ۱۴۰۰ مگابایتی در شرق استان از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: در غرب استان نیز منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با سرعت در حال پیشرفت و احداث است و این ها جدا از ظرفیت های ایجاد شده در بخش کشاورزی، صنایع، معادن و ... در استان هستند.

استاندار هرمزگان از روحانیون و طلاب خواست تا در زمینه صرفه جویی در مصرف آب ورود کنند و افزود: سرانه مصرف آب در استان بالاست و با توجه به کمبود آب در استان مردم را باید به سمت فرهنگ درست مصرف کردن آب هدایت کرد که روحانیون نقش موثری در این عرصه دارند.

همتی به بحث آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: روحانیون و طلاب می توانند با سخنرانی و هدایت مردم در بحث کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و دیگر ناهنجاری های اجتماعی با توجه به نفوذی که در جامعه دارند، نقش موثری داشته باشند.

 

نظر شما