برداشت لیموترش از باغات میناب آغاز شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۸:۲۳:۳۲
کد خبر: ۷۰۷۸۱۷
برداشت لیموترش از باغات میناب آغاز شد
مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز برداشت لیموترش در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح زیر کشت این محصول در میناب 3 هزار و صدهکتار است که از این مقدار بیش از 2 هزار و سیصد هکتار آن بارور و مابقی نهال می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد سالاری با اعلام این خبر، گفت: برداشت لیموترش در این شهرستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

مدیر جهادکشاورزی میناب، سطح زیر کشت این محصول در میناب را 3 هزار و صدهکتار عنوان کرد وافزود: از این مقدار بیش از 2 هزار و سیصد هکتار آن بارور و مابقی نهال می باشد.

وی، عملکرد تولید لیموترش در هر هکتار را 15 تن دانست و اظهار کرد:  پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت بیش از 35 هزار تن لیموترش از باغات میناب برداشت شود.

سالاری، گفت: برداشت امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته که علت آن برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و مبارزه به موقع با آفات و بیماری هاست.

مدیر جهاد کشاورزی میناب عمده مناطق کشت این محصول را بخش های مرکزی، توکهور-هشتبندی، سندرک و بندزرک نام برد و خاطرنشان کرد: محصول برداشت شده علاوه بر توزیع در بازار هرمزگان به استان های تهران، اصفهان، فارس و خوزستان ارسال می شود.

 

نظر شما