مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

حساسیت در هرمزگان برای حفاظت از طبیعت ستودنی است

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۸:۱۸:۱۳
کد خبر: ۷۱۵۸۵۷
حساسیت در هرمزگان برای حفاظت از طبیعت ستودنی است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت حساسیت در هرمزگان برای حفاظت از طبیعت ستودنی است

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان علاوه بر تجهیز یگان حفاظت از منابع طبیعی و هدفمند نمودن گشت و مراقبت از منابع طبیعی استان با توجه خاص به نقاط بحرانی،با عنایت به کمبود نیروهای انسانی و امکانات دولتی که در تمام نقاط دنیا عمومیت دارد برای حفاظت از منابع طبیعی همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند فرهنگ منابع طبیعی می بایست به معارف عمومی تبدیل گردد و همچنین  ارائه شده توسط معظم له در بند یک سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی رهنمود که فرموده اند مشارکت مردم می بایست به حداکثر رسانده شود، این اداره کل با اقدام هایی مبادرت به فرهنگ سازی و گسترش مشارکت های مردمی نموده است.

 

اطلاع رسانی و ترویج سامانه تلفنی ۱۵۰۴ که آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می باشد اولین اقدام در این خصوص می باشد.

حفاظت مشارکتی از دو میلیون هکتار از مراتع استان با آموزش، مبادله تفاهم نامه و صدور کارت مرتعبانی توسط مرتعداران هرمزگانی گامی مهم و پیشرو در کشور در حفاظت از رویشگاه های مرتعی استان می باشد.

افزایش جلب همیاران طبیعت از ۵۰۰ نفر به بیش از ۲۳۰۰۰ نفر در دو سال اخیر همراه با آموزش و ارائه بسته های ترویجی و صدور کارت شناسایی به همیاران طبیعت نیز از اقدامات موثر در این زمینه بوده که باعث شده در سال ۹۶ این اداره کل از این نظر حائز رتبه اول کشور گردد.

تاسیس اولین مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مهرماه سال ۱۳۹۴ در استان هرمزگان از دیگر فعالیت های ترویجی و فرهنگ سازی برای جلب مشارکت مردم برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی استان می باشد.

در اتفاق روز گذشته ورود رسانه ها بخصوص در فضای مجازی به موضوع برداشت غیرمجاز معدن در جزیره هرمز را شاهد بودیم خدا را سپاس میگوییم و بسیار خوشحال و مسرور هستیم و افتخار میکنیم که اهمیت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی به موضوع روز عموم مردم و رسانه ها و به دغدغه های اصلی آنان تبدیل شده و امیدواریم هر روزه شاهد گسترش این موضوع شده و مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم و خادمان ملت و سربازان نظام را در یگان حفاظت از منابع طبیعی اداره کل در حفظ و صیانت از منابع طبیعی استان کمک نمایند چرا که این موضوع باعث شد در کمتر از چند ساعت این برداشت غیرمجاز را متوقف نماییم.

از کلیه رسانه های استان از جمله خبرگزاری ها، صدا و سیما، رسانه های مکتوب، کانال های اطلاع رسانی در فضای مجازی و همچنین همیاران طبیعت که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری ما را در ترویج فرهنگ منابع طبیعی ما را تاکنون همراهی کردند تقدیر و تشکر میکنیم و تقاضا و انتظار داریم سایر رسانه هایی که تاکنون ورود جدی به این موضوعات نداشته اند  در این راه خطیر یاری رسانند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز