آغاز برداشت لیموترش از باغات هرمزگان

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۰:۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۱۶۳۷۲
آغاز برداشت لیموترش از باغات هرمزگان
سطح زیرکشت لیمو ترش استان ۱۰۰۰۰ هکتار است که پیش بینی می شود ازاین سطح ۱۲۰هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان، مسعود گرگیج گفت: سطح زیرکشت لیمو ترش  استان ۱۰۰۰۰  هکتار است که پیش بینی می شود ازاین سطح ۱۲۰هزار تن محصول برداشت شود.

وی افزود: به دلیل وجود بیماری جاروک جادوگر وامحاء باغ های آلوده ،تولید امسال نسبت به سال قبل تغییری ندارد. شهرستانهای رودان، میناب، بندرعباس و حاجی آباد از مناطق مهم تولید لیمو ترش در استان هستند.

این مقام مسئول اظهارداشت: محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به سایراستان ها از جمله تهران، کرمان و فارس ارسال می شود.

گرگیج با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از ورود وانتشار بیماری فیتو پلاسمایی جاروک جادوگر در ایران می گذرد اظهار داشت : براثر بیماری جاروک جادو گر در طی سالهای اخیر تولید لیمو ترش در استان  کاهش داشته است .

وی با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی با رویکرد اصولی وتخصصی، مدیریت این بیماری را با هدف جلوگیری از گسترش آن به سایر نقاط عاری از بیماری در اولویت برنامه های خود قرار داده است اذعان نمود : در طی سالهای اخیر برای مقابله با بیماری جاروک جادوگر عملیات امحاء و جایگزینی در سطح بیش از ۱۲هزار هکتار با تهیه حدود ۱میلیون و ۴۵۰هزار اصله نهال از ارقام مرکبات غیر میزبان ومقاوم انجام شده است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد : فصل برداشت لیمو ترش در استان از اواسط خرداد ماه آغاز وتا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی در سال جاری بر اساس برنامه اصلاح باغات مدیریت امور باغبانی تعداد ۱۰۰۰۰ اصله نهال یارانه دار  لیموی پیوندی در اختیار باغداران استان قرار گرفته است.

 

نظر شما