قائم مقام میراث فرهنگی هرمزگان گفت:

تل پَرگو در پارسیان نشانه فرهنگ و قدمت این شهرستان است

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۱:۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۳۹۳۸۹
محسن ضیایی، قائم مقام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در جمع نمازگزاران نماز جمعه پارسیان با تشریح گزارش عملکرد این اداره کل، اظهار کرد: میراث فرهنگی یکی از حوزه های پرتلاش و پرجاذبه است که می تواند گردشگران زیادی را جهت شناسایی و بازدید از آن به یک منطقه سوق دهد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان ؛ضیایی، پارسیان را با آثار باستانی منحصر به فرد یکی از شهرهای قدیمی عنوان کرد و گفت: تل پرگو در پارسیان با قدمتی بیش از ۵ هزار ساله گویای قدمت این شهر است و فرهنگ مداری و علاقه مردم گذشته پارسیان به فرهنگ را نشان می دهد.

او، در ادامه به گردشگری و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: گردشگری یکی از پرجاذبه ترین قسمت های میراث فرهنگی است و چیزی که امروز برای ما اهمیت ویژه ای دارد جذب گردشگر داخلی و خارجی است و با توجه به موقعیت خاص هرمزگان از طریق راه هوایی، دریایی، ریلی و زمینی می توان جاذبه خوبی برای گردشگری استان فراهم آوریم.

قائم مقام فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، با اشاره به جذب ۳ میلیون نفر گردشگر داخلی در نوروز ۹۷، تصریح کرد: این تعداد گردشگر از بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین می باشد که عمده آنها از شهرستان پارسیان وارد شده و خدمات مناسبی نیز به آنها ارائه شده است.

ضیایی همچنین به جذب ۱۰ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته هرمزگان اشاره کرد و افزود: از طریق کشورهایی که رابطه دوستانه با ایران برقرار کرده اند و به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس می توان صنعت گردشگری منطقه را گسترش داد.

وی، در ادامه به صنایع دستی هرمزگان اشاره کرد و گفت: ۶۴ هزار نفر صنعتگر صنایع دستی در استان شناسایی شده که ۲ هزار نفر آنها در شهرستان پارسیان هستند و صادرات ۲ میلیون دلاری صنایع دستی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته اند.

ضیایی، به بسته های حمایتی از روستائیان اشاره و خاطرنشان کرد: به صورت جدی پیگیر اشتغال روستائیان در موضوعات صنایع دستی هستیم و وامهای مناسب و تسهیلات خوب را در اختیار روستائیان قرار می دهیم تا شاهد رونق صنایع دستی در منطقه باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز