مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:

با حضور مدیرکل تعاون و کار هرمزگان، کارآفرینان برتر میناب تجلیل شدند

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۸:۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۸۲۱۴۳
در دومین همایش کارآفرینان برتر میناب که با حضور ذوالقدر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مهندس سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، پاکزاد مدیرکل امور اقتصادی استانداری، احمدی فرماندار شهرستان میناب و جمعی از کارآفرینان و تلاشگران عرصه تولید، برگزار شد، از 24 کارآفرین برتر این شهرستان تجلیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این همایش گفت: تقویت خلاقیت و نوآوری، حفظ و نگهداشت استعدادهای انسان، کشف استعدادهای سخت‌افزاری و نرم افزاری و ایجاد رابطه‌ای میان استعدادهای انسانی، محیطی و جغرافیایی در حوزه کارآفرینی بسیار مهم است.

مهندس سلیمی، کارآفرینان را مهم‌ترین قشر برای ایجاد اشتغال، عنوان و اضافه کرد: موانعی بر سر راه کارآفرینان وجود دارد و با مشکل نبود فرهنگی که نوآوری را حمایت کند، مواجه هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به نبود تعلق سازمانی و کاهش ضریب مسؤولیت‌پذیری اشاره کرد و ادامه داد: در جامعه ما هر زمانی که بحث پرداخت تسهیلات مطرح شد، گروهی که نه کارآفرین و نه خلاق هستند، دریافتی دارند و همین‌ امر سبب شده کارآفرینان را تحت شعاع قرار دهند.
سلیمی تصریح کرد: منابع به دست افراد واقعی و خاص نمی‌رسد و اگر کارآفرینی یکبار هم در حین انجام کار با مشکل مواجه شد، برای بار دوم مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.
وی، عدم تعادل و ارتباط بین پروژه‌ها و طرح‌ها با استراتژی منطقه‌ای را از جمله مشکلات حوزه اشتغال دانست و تصریح‌کرد: مسؤولان باید به سراغ کارآفرین بروند و در جهت رفع مشکلات و معضلات سر راه آنها گام بردارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، نبود دانش حرفه‌ای و مهارت و عدم مهارت آموزی را یکی دیگر از مشکلات کشور برشمرد و عنوان کرد: قطعا تا زمانی که این موانع از سر راه کارآفرین و تولید برداشته نشود، نباید انتظار یک اقتصاد پویا را داشته باشیم.
در این همایش احمدى،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب با اشاره به این‌که کار آفرینی و کار آفرین شدن ارزشمند است گفت: کار آفرینان با خلاقیت و ایده‌های جدید خود باعث تحولاتی در سطح استان و کشور شده‌اند.
وی افزود: کارآفرینان برتر باید ایده‌ها، تجارب و روش‌های خود را به دیگران منتقل کنند که هرچند بخشی از آن ذاتی و بخشی قابل انتقال و آموزش است.
احمدى تصریح کرد: کار آفرینان انتظاراتی برای تسریع و تسهیل در انجام کارهای خود از دولت و مسؤولان دولتی دارند و بالعکس.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت:ما مفاهیمی همچون کارآفرینی، بهره‌وری و ... را به خوبی شروع می‌کنیم اما متاسفانه متفرق و بی‌برنامه این راه‌ها را ادامه می‌دهیم و نهایتا نتیجه مطلوب را کسب نمی‌کنیم.
وی به تعاریف کارآفرینی پرداخت و عنوان کرد: کارآفرینی یکی از ضروریات توسعه شهرستان میناب است اما باید یک مفهوم کارآفرینی جامع و مطلوب و عملیاتی برای این موضوع تعریف کنیم.

 

نظر شما