پنجمین یادواره شهدای ورزشکار استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۸:۳۱:۰۳
کد خبر: ۸۲۴۰۵۰
پنجمین یادواره شهدای ورزشکار با حضورامیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان ، مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، سردار میرزایی مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان، حجت الاسلام والمسلمین فروزان نژاد رئیس ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام سجاد (ع) برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، محمود رضا امیاری در این مراسم با بیان اینکه قهرمانان و ورزشکاران باید منش پهلوانی واخلاق مداری را راس کار خود قرار دهنداظهارداشت:زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان یک اصل عمیق دینی و اعتقادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه نسل جوان و پویای ایران اسلامی در مقابله با موج فزاینده تهاجم نظام سلطه در همه ابعاد است.

وی ادامه داد:درجامعه ورزشی کشور بیش از پنج هزار شهید ورزشکار تقدیم انقلاب شده است ، افزود: سهم استان هرمزگان 243 شهید ورزشکار بوده است که از 40 شهید ورزشکار دراین دوره تجلیل می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان داشت: این یادواره با هدف شناسایی و احصاء قهرمانان شهید جامعه استان در دوران دفاع مقدس و ورزشکاران مدافع حرم و تقویت باورهای دینی و عقیدتی جوانان با معرفی سجایای اخلاقی و مرام پهلوانی ورزشکاران انجام شده است.
امیاری با اشاره به تجلیل از ۴۰ خانواده شهید ورزشکار تاکید کرد: هرچیزی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم به برکت خون شهدای گرانقدر است که ما مسئولان باید جوانان را بافرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم تا آن‌ها از این ارزش‌ها غافل نشوند.
احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به وجوه مشترک همه شهیدان تصریح کرد: تمامی شهدای گرانقدر هم در میادین ورزشی و هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران پیروزی انقلاب اسلامی یکه تاز صحنه های نبرد بودند.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس ادامه داد: شهیدان علاوه بر خصایصی چون ایثار، شهامت، شجاعت، اخلاق محوری را در میدان ورزشی رعایت می کردند.
مرادی با اشاره به تاسبس ورزشگاه قائم توسط شهیدان هرمزگانی یادآور شد: شهید مسیحی با همراهی شهید احمد بلالی پور از موسسان این ورزشگاه بودند.
وی افزود: شهیدان چیزهایی را می دیدند که ما قادر به دیدن آنها نیستیم و کارهایی را انجام می دادند که پس از شهادتشان همچنان در زندگی آنها پنهان مانده است.
حبیب الله میرزایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان با بیان اینکه همه شهدا ورزشکار بودند، اظهار کرد: تمامی این عزیزان ورزش را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با تاکید بر اینکه ورزش، اصلی ترین کار در جبهه بود، تاکید کرد: اگرشهیدان ورزشکار نبودند نمی توانستند عرض ۷۰۰متری اروند را شنا کنند.
میرزایی با اشاره به اینکه فوتبال یکی از رشته های ورزشی است که اعضای تیم باید در زمین خودی بازی کنند، تصریح کرد: شهیدان زمین بازی را می شناختند و می دانستند که باید در زمین خودی بازی کنند تا دشمن را شکست دهند.
وی افزود: شهیدان قدر توپ را دانستند و دشمن را شکست دادند اما اکنون برخی ها در زمین دشمن بازی می کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بااشاره به اینکه در حال حاضر صحنه بازی عوض شده است، تصریح کرد: از آنجایی که در حال حاضر صحنه سیاسی و اقتصادی صحنه نبرد دشمن است لذا با اراده آهنین شهیدان، خانواده شهدا، رزمندگان و مردم و با لبیک گویی به ندای رهبری دشمن را در این صحنه نیز شکست خواهیم داد.
گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب شهید ورزشکار عبدالله مسیحی با حضور مسئولین صورت پذیرفت

 

 

 

نظر شما