معرفی ۲۰ پروژه محیط زیستی قشم در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۸:۱۹:۰۹
کد خبر: ۸۳۴۲۲۴
معرفی ۲۰ پروژه محیط زیستی قشم در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از معرفی 20 پروژه محیط زیست و ژئوپارک جزیره در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، سید محمدهاشم داخته با اعلام این خبر بیان داشت: این نمایشگاه در سالی که "رونق تولید" نام گرفته با هدف تاکید بر نقش و اهمیت جایگاه محیط زیست در توسعه پایدار از تاریخ 24 تا 27 فروردین ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران واقع در سالن خلیج فارس برپا شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری مدیریت تشریفات و امورنمایشگاه ها برای شرکت در این نمایشگاه ادامه داد: در غرفه ای که به قشم اختصاص یافته، کارشناسان محیط زیست و تشریفات سازمان منطقه آزاد قشم به معرفی ظرفیت های محیط زیستی، اکوتوریستی و توانمندی جامعه محلی، همچنین نتایج حاصل از مشارکت و همکاری بسیار نزدیک مردم محلی در به ثمر رسیدن پروژه های حفاظت از زیست بوم جزیره می پردازند.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: معرفی اقدامات این مدیریت در سال گذشته و ارایه گزارش مشارکت های ملی و بین‌المللی جزیره نیز از جمله فعالیت های کارشناسان حاضر در این نمایشگاه است.

داخته با اشاره به 20 پروژه محیط زیستی انجام شده در جزیره، عنوان کرد: از جمله این پروژه ها می توان به پروژه های مشترک محیط زیست با ژئوپارک جهانی قشم، دفتر کمک های کوچک برنامه تسهیلات محیط زیست جهانی در سه بخش لاک‌پشت‌های دریایی، سازه های مصنوعی مرجانی و صدف مروارید ساز  و پروژه های مشترک این مدیریت در همکاری با جوامع محلی جزیره اشاره کرد.

به گفته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، دومین بروشور فارسی حمایت از مرجان‌ها که توسط هماهنگ کننده برنامه های بنیاد ریف چک در ایران به چاپ رسیده نیز در این غرفه توزیع می شود.

داخته افزود: این نمایشگاه بستر مناسبی جهت ارایه فعالیت ها، برنامه ها ،اقدامات و دستاورد های محیط زیستی و نیز تبادل دانش و تجربه و توانمندی های اجرایی فعالان محیط زیستی از سراسر کشور محسوب می شود.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از بازدید عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از غرفه منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: برگزاری پنل های تخصصی با موضوعات چالش های محیط زیستی، دعوت از تشکل های مردم نهاد، پویش های محیط زیستی و استارتاپ ها، فعالیت های هنری- آموزشی و برپایی ایستگاه آموزشی- اطلاع رسانی با موضوعات متنوع محیط زیستی از نکات برجسته این نمایشگاه می باشد.

لازم به ذکر است، هجدمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در هفت سالن و در مساحتی بیش از ۱۰ هزار متر مربع  و با واگذاری بیش از ۶۰۰ غرفه به وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و غیردولتی، شهرداری ها و بانک ها، از تاریخ ۲۴ فرودین ماه سال جاری به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

 

نظر شما