دکتر همتی:

شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه پارسیان فراهم شده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۷:۳۸:۳۶
کد خبر: ۸۵۶۵۶۳
شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه پارسیان فراهم شده است
در مراسمی با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و خداداد غریب‌پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دومین تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان با هدف ساماندهی و تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی این منطقه امضا شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ این تفاهم‌ نامه به امضای مدیران عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه تعیین صلاحیت واحدهای پتروشیمی را که بخواهند در منطقه یادشده مستقر شوند، به‌ عهده دارد.

این یادداشت تفاهم ضمن تسهیل استقرار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، سبب شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی طرح های پتروشیمی این منطقه می‌شود که هر یک از این طرح‌های پتروشیمی قابلیت اشتغال ۵ تا ۷ هزار نفر را خواهند داشت.

قرار است در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان امکان تولید ۴میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی و ۱.۲ میلیون تن آلومینیوم فراهم شود.

افزون بر این تأمین ۶ هزار مگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن و ساخت تاسیسات آب شیرین‌کن از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این منطقه است.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، اظهار داشت: ظرفیت‌های بالایی برای توسعه کشور در استان هرمزگان وجود دارد که استفاده از این ظرفیت ها در دستور کار قرار گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه منطقه ویژه پارسیان فراهم شده است، ادامه داد: فاز نخست بندر این منطقه در آینده‌ای نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور، افتتاح خواهد شد.

همتی با بیان اینکه شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه پارسیان فراهم شده است، تصریح کرد: ۲۰ میلیون مترمکعب سهمیه خوراک پتروشیمی ها، در این منطقه وجود دارد که قابلیت توسعه نیز دارد.

استاندار هرمزگان گفت: مذاکراتی نیز با صندوق توسعه ملی برای مشارکت و حمایت از متقاضیان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارسیان انجام شده است.

وی ظرفیت‌های محیطی و دسترسی به آب‌های بین‌المللی را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل استان هرمزگان برشمرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز