دکتر حیدری در نشست خبری با صحاب رسانه استان:

اجرای طرح های اقتصادی در مناطق ساحلی هرمزگان همراه با رعایت مسائل زیست محیطی باشد

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۱:۰۲:۰۱
کد خبر: ۸۵۷۲۴۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: اقدامات گسترده ای از سوی ستاد بحران استان برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی از ابتدای هجوم این آفت تاکنون در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در بخش دوم سخنان خود  در نشست خبری پیرامون وضعیت واگذری اراضی و مزارع پرورش میگو در استان و اقدامات مبارزه با ملخ ها  با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی ، عنوان کرد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در بین اقشار مختلف جامعه رسالت اصحاب رسانه و مطبوعات است.

وی در همین رابطه افزود: فعالیت رسانه ای باید در مسیر رضایت خداوند تبارک و تعالی ، خدمت به مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی  استانداری هرمزگان با تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه برای توسعه استان، عنوان کرد: اطلاع رسانی ها و پیگیری های اصحاب رسانه در خصوص مبارزه با هجوم ملخ ها و اراضی پرورش میگو  برای تسریع در امور و رفع ایرادات احتمالی جای تقدیر دارد.

لزوم اطلاع رسانی و شفاف سازی به موقع از طرف  دستگاه های اجرایی

حیدری با انتقاد از عدم اطلاع رسانی و شفاف سازی به موقع از طرف  دستگاه های اجرایی در خصوص موضوعات و دغدغه های مطرح شده از سوی اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: عدم اطلاع رسانی و شفاف سازی به موقع دستگاه های اجرایی در برخی مواقع باعث بروز برخی مشکلات می گردد و در موضوعاتی چون پرورش میگو و روند مبارزه با ملخ های صحرایی شیلات و جهاد کشاورزی باید حوزه اطلاع رسانی خود را بیش از پیش تقویت نمایند و به مطالبات و پیگیری های اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی به موقع پاسخگو باشند .

وی در همین رابطه گفت: استانداری به عنوان نماینده عالی حاکمیت و دستگاه نظارتی  نباید در همه حوزه ها ورود کند و وظیفه دستگاه های اجرایی است که در حوزه های تخصصی خود  باید پاسخگوی سوالات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات دکتر همتی استاندار محترم استان دستگاه های اجرایی ارتباط نزدیک و مستمری با مطبوعات و رسانه ها جهت تسریع در اطلاع رسانی ها برای  تنویر افکار عمومی داشته باشند و به صورت شفاف به اصحاب رسانه

 پاسخگو باشند و خدمات را بازگو نمایند.

ورود ستاد بحران استان به موضوع هجوم ملخ های صحرایی از بهمن ماه

حیدری با اشاره به به اقدامات ستاد بحران  استان برای مقابله با هجوم ملخ ها صحرایی، تصریح کرد: با توجه به اهمیت رصد به موقع هجوم ملخ های صحرایی و اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله با این آفت از بهمن ماه سال گذشته پس از هشدار فائو جلسات متعدد ستاد بحران به ریاست استاندار محترم استان و معاونین  برای مدیریت این امر در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: قبل از ورود ستاد بحران به این موضوع، اولین هماهنگی ها و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در جلسه پدافند غیر عامل استان به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی، و اجتماعی وقت برگزار و به کلیه فرمانداران و دستگاه های اجرایی ذیربط جهت انجام اقدامات مقابله ای در این خصوص آماده باش داده شد .

لزوم انعکاس خدمات درکنار انتقادات

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان گفت: انتظار است اصحاب رسانه در کنار نقد های که در خصوص مبارزه با ملخ های مهاجم دارند نسبت به انعکاس اقدامات مدیران استان برای مقابله با  این آفت که چندین ماه است از سطح مدیریت عالی استان تا دستگاه تخصصی درگیر آن هستند را منعکس نمایند.

سمپاشی در مناطق آلوده به ملخ های صحرایی اجتناب ناپپذیر است

حیدری با اشاره به انجام سمپاشی ها برای نابودی ملخ های مهاجم تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده هجوم ملخ های مهاجم سمپاشی مناطق آلوده با به ملخ های صحرایی با وجود برخی آسیب ها  اجتناب ناپذیر است که باید به حداقل رساند و قبل از هرگونه سم پاشی باید اطلاع رسانی گردد تا آسیب ها در این حوزه به حداقل برسد.

پیش بینی هواپیمای سمپاش برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی از ابتدای کار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در خصوص اقدامات استان برای سم پاشی هوایی خاطرنشان کرد: از همان ابتدای کار با اقدامات و تلا ش های که از سوی معاونت عمرانی و پیگیری های که از طریق ستاد بحران کشور صورت پذیرفت  هواپیما های سمپاش برای مقابله با هجوم ملخ ها در استان مستقر گردیدند.

محدودیت سمپاشی هوایی در برخی مناطق آلوده به هجوم  ملخ های صحرایی

وی در همین رابطه گفت: سم پاشی هوایی با توجه به وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی استان در هر منطقه آلوده به ملخ صحرایی امکان استفاده ندارد و در صورت استفاده موجب هدر رفت منابع می گردد و در مناطقی که مانعی وجود نداشت به وسیله هواپیماهای سمپاش اقدام به سمپاشی گردید.

حیدری اظهار داشت: اقدامات بسیاری خوبی از سوی مدیریت بحران استان برای مقابله با ملخ های مهاجم صورت پذیرفته است و ضروری است این اقدامات  از سوی اصحاب رسانه برای مردم اطلاع رسانی گردد تا در جریان امور قرار گیرند و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

لزوم برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت سواحل جهت توسعه استان

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر استفاده از ظرفیت سواحل جهت توسعه استان، خاطرنشان کرد: هرمزگان از نظر اقتصادی استانی شاخص است و از ظرفیت بی نظیر  سواحل آن جهت توسعه آست برای بهبود اشتغال و افزایش تولید بهره برد.

وی گفت: اجرای طرح های اقتصادی در مناطق ساحلی استان باید با رعایت مسائل زیست محیطی باشد تا شاهد کمترین آسیب ها در این حوزه باشیم .

حیدری خاطرنشان کرد: اداره کل محیط زیست به عنوان متولی اصلی حوزه محیط زیست با حساسیت بسیار بالا موضوعات این حوزه را دنبال می کند و سخت گیری های بالایی نیز در این حوزه برای حفاظت از محیط زیست دارند و به راحتی مجوز زیست محیطی صادر نمی نماید.

استقبال از انتقادات و پیشنهادات سازنده

وی گفت: مجموعه مدیریت استان به ویژه جناب دکتر همتی از انتقادات و پیشنهادات سازنده برای تسریع در امور استان بهره خواهند برد و انتظار است اصحاب رسانه قبل از کشاندن موضوعات به فضای عمومی استان با مراجعه به روابط عمومی استانداری  و دستگاه های اجرایی در جریان اقدامات برای رفع شبهات جهت اطلاع رسانی سازنده قرار گیرند و اگر پاسخ قانع کننده دریافت ننمودند موضوعات در متن جامعه به عنوان یک مطالبه عموم مطرح نمایند .

لزوم پاسخگویی به موقع دستگاه های اجرایی به اصحاب رسانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: پاسخگویی به مطالبات اصحاب رسانه که دغدغه های جامعه را دنبال می کنند مورد تاکید ویژه استاندار استان است.

حیدری خاطرنشان  کرد: با توجه تاکیدات مکرر جناب آقای دکتر همتی استاندار استان کلیه دستگاه های اجرایی ملکفند در همه حوزه ها پاسخگوی رسانه ها که نمایندگان افکار عمومی هستند باشند و کوتاهی از دستگاه های اجرایی  در این رابطه قابل پذیرش نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز