لزوم مشارکت همگانی برای برون رفت از مشکلات منابع آب

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۹:۵۱
کد خبر: ۸۶۹۹۷۲
رئیس اداره منابع آب حاجی آباد خواستار مشارکت بسیج همگانی به منظور برون رفت از مشکلات منابع آب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ ارسلان  باوقار رئیس اداره منابع آب حاجی آباددر نشست با فرمانده سپاه شهرستان حاجی آباد  با اشاره به طرح احیا و تعادل بخشی از منابع آب اظهار کرد: همه مردم در تمام شئون و در هر زمان و مکان موظّفند اصل مدیریت منابع آب و عدم اسراف را رعایت کنند.

باوقار ضمن تقدیر از مجموعه سپاه پاسداران اضافه کرد: نعمتهای الهی مانند آب ، امانت هایی اند که خداوند برای رشد و تعالی انسان ها در اختیار آنها نهاده است، پس بهره‌برداری از این منبع الهی باید همسو با اوامر الهی و در جهت سعادت جاودانی انسان باشد تا آینده گان ما نیز با مشکلی مواجه نشوند.

وی گفت: اقتصاد ‌جهانی با اتکا به انتقال جریان آب بنا شده و آنچه می‌خریم و می‌فروشیم از طریق آب است در واقع منبعی طبیعی، کمیاب، حیاتی و کالایی ارزشمند در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور‌هاست که در اشکال مختلف مصارف ‌آن اعم از شرب و بهداشت، کشاورزی، صنعت و زیست‌محیطی قابل جایگزینی با ماده دیگری نیست.

فرمانده سپاه شهرستان حاجی آباد نیز  در این نشست گفت: مقام معظم رهبری همواره بر صرفه جویی و دوری از اسراف در مصرف آب تاکید دارند و می فرمایند: اسراف، یک بیماری اجتماعی است.

وی با تاکید بر صیانت از سدها و منابع آب زیر زمینی بر اصلاح  شبکه آب رسانی تاکید کرد و افزود: ما باید آبیاری های با صرفه در کشاورزی را آموزش دهیم که چگونه آبیاری شود تا تا شاهد هدر رفت آب نباشیم.

فرمانده سپاه حاجی آباد گفت: صرفه‌جویی، راه جاودانی است که باید در سراسر زندگی انسان به عنوان یک راه حل اساسی و تاثیر گذار مد نظر قرار گیرد.

دین اسلام بر ارضای مقتضی نیازها و خواسته‌های فردی و گروهی تأکید دارد، امّا از اسراف کردن نهی فرموده است.

وی با بیان اینکه اسراف، عملی غیراخلاقی و مورد نکوهش اسلام است افزود: متأسفانه برخی الگوی مصرف را رعایت نمی کنند که باید  در این خصوص آموزشهای لازم در جامعه نهادینه شود.

نظر شما