معاون امور پیشگیری بهزیستی خبر داد:

ورود معتادان متجاهر غیر بومی به استان از نیمه دوم سال

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۸:۳۷:۳۳
کد خبر: ۸۷۲۱۰۱
ورود معتادان متجاهر غیر بومی به استان از نیمه دوم سال
معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت: در نیمه دوم سال شاهد افزایش ورود معتادان متجاهر غیر بومی به استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛  آمنه جهانشاهی در نشست خبری اظهار کرد: بهزیستی باید در بحث آموزش خانواده‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشد و برنامه‌های پیشگیری اگر در سنین پایین‌تر انجام شود می‌تواند تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگر یک شخص در کودکی مهارت‌های آموزشی و ذهنی را فراگیرد، نحوه برخورد با هر مشکلی را مشکلات می‌داند که تاثیر این اقدامات بهزیستی در دراز مدت قابل مشاهده است.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان تصریح کرد: در نیمه دوم سال شاهد وارد شدن معتادان متجاهر غیر بومی به استان هستیم که در تلاش هستیم با همکاری استان‌های دیگر این افراد را سامان دهیم چون افرادی که دارای خانواده یا شغلی در استانی دیگر هستند باید به آن استان بازگردند تا جا برای ارائه خدمات به معتادان استان باز شود.

جهانشاهی ابراز کرد: ۳۰ مرکز اقامتی بلند مدت در استان وجود دارد که یکی از این مراکز برای زنان طراحی شده است و با توجه به مرکز سرپناه شبانه زنان با ظرفیت ۳۰ نفر مشکلی برای پذیرش زنان نداریم.

وی با بیان اینکه رویکرد محله محور برای پیشگیری از اعتیادمد نظر بهزیستی است، عنوان کرد: در سال ۹۷ طرح پیشگیری از اعتیاد مختص زنان به صورت محله‌محور اجرا شد که در این طرح به ۶۰ محله در استان رسیدگی شد و برنامه‌های مختلفی در این راستا اجرا شد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی هرمزگان ادامه داد: همچنین به زنانی که دارای همسرانی معتاد هستند یک پکیج در آموزشی جهت برخورد صحیح ارائه شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز