معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

دامنه آسیب های اجتماعی هر روز گسترده تر می شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۰:۳۸:۴۲
کد خبر: ۸۷۲۱۹۵
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : هر روز با مشکلات جدیدی مواجه هستیم و دامنه‌ی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ عباس میرزاد در همایش کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد در سالن همایش نفت ستاره خلیج فارس افزود :  باید تاب آوری و توان رو یارویی با مشکلات مختلف را داشته باشیم و بتوانیم در برابر این مشکلات مقاومت و از خانواده‌ خود محافظت کنیم.

میرزاد با بیان اینکه ۵۲درصد از جمعیت کشور از خانواده‌ کارگران هستند عنوان کرد : این امر بیانگر توجه بیش از پیش دستگاه‌ها به این قشر است.

وی تصریح کرد : کارگر ماشین نیست،کارگر جسم و روح دارد و کارفرما باید تمام این ابعاد را در نظر بگیرد و برای این افراد برنامه‌ای جامع تنظیم کند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان داشت : در بحث اعتیاد جامعه‌ کارگری ، رتبه‌ سیزدهم را  در کشور داریم و این اصلا خوب نیست .

این مسئول با اشاره به اینکه   امروزه در دنیا  ۸۰۳ نوع موادمخدر داریم که حدود ۷۰۰ نوع آن در ایران استفاده می‌شود گفت : بسیاری از افرادی که به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند خود را مصون از این مشکل می‌دانستند.

میرزاد ضمن بیان اینکه در بحث نشاط اجتماعی باید توجه و فکری برای این مسئله شود، ادامه داد : گاها غرور کاذب باعث اعتیاد می‌شود و همیشه به دلیل وجود  مشکلات این اتفاق رخ نمی‌هد.

وی اضافه کرد :  همه‌ مسائل تحت تاثیر یکدیگر قرار می‌گیرند اگر فردی در خانه و خانواده مشکل داشته باشد این مشکل در جامعه اثرگذار خواهد بود .

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نگرش کارفرمایان باید در پیشگیری اعتیاد افزایش پیدا کند‌ ، ادامه داد : هنگامی که کارفرما با کاگری معتاد روبرو می‌شود اولین کاری که می‌کند اخراج اوست که این کار به هیچ‌عنوان تایید نمی‌شود چرا که باعث مشکلات دیگری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت رابطان فرهنگی در شرکت‌ها و دستگاه‌ها استفاده شود و از تاثیر آن‌ها غافل نشد، بیان داشت :

اینکه دیگر موادمخدر در جنسیت خاصی مطرح نیست نگران کننده است همچنین کاهش سن اعتیاد  جامعه و مسئولان را نگران کرده است.

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

 

نظر شما