تا پایان فصل گرما رخ خواهد داد؛

آمادگی کامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۱۱:۴۲:۵۰
کد خبر: ۸۷۲۲۴۳
آمادگی کامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از اعلام آمادگی کامل اکیپ های امداد طبیعت منابع طبیعی استان تا پایان فصل گرما خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ امید ذاکری با اشاره به احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی افزود: امداد مرتع و جنگل منابع طبیعی هرمزگان "تا پایان فصل گرما در راستای پیشگیری و مقابله با حریق در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وی  با اشاره به کاهش خسارتهای ناشی از حریق به عرصه های طبیعی در سال جاری گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته با مدیریت بحران استانداری ،فرمانداری‌ها،بخشداری ها، دهیاریها ،مردم و سازمان های مردم نهاد  برای مواجه با آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان ، خوشبختانه آتش سوزی ها نسبت به سالهای قبل کاهش چشمگیری داشته است . 

مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان گفت : حضور به موقع  نیروهای منابع طبیعی و نیز همکاری بینظیر مردم محلی و دوستداران طبیعت سبب  اقدام بموقع در اطفاء آتش سوزی های بوقوع پیوسته در عرصه ها بوده است .

ذاکری  ضمن هشدار جدی به عوامل ایجاد حریق در سطح عرصه های منابع طبیعی هرمزگان افزود : بر اساس ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور ، آتش زدن جنگلها و مراتع به عنوان جرمی عمومی و غیر قابل بازگشت عنوان شده و به موجب این ماده قانونی مرتکبان به این عمل علاوه بر پرداخت جزای نقدی به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز