رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در نشست شورای مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون و کار هرمزگان:

عدم آموزش و خلاء مشورتی حلقه مفقوده در پویایی تعاونی ها است

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۱:۰۲:۳۰
کد خبر: ۸۹۲۵۳۹
عدم آموزش و خلاء مشورتی حلقه مفقوده در پویایی تعاونی ها است
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان از عدم آموزش و خلاء مشورتی بعنوان دو حلقه مفقوده در پویایی تعاونی ها نام برد و گفت: قانونگذاری در شکل دادن به اقتصاد بخش تعاون کاستی ندارد بلکه در رویه هایی اجرایی باید اقداماتی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد آشوری" در نشست شورای مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون و کار هرمزگان افزود: اگر برای راه اندازی و توسعه تعاونی ها آموزش صحیح وجود نداشته باشد، در آینده نه تنها این تعاونی ها در کارآمدتری اقتصاد کشور و اشتغال موثر نمی باشند بلکه ممکن است با چالش هایی روبرو شوند که برای رفع آن نیاز به هزینه ای زیادی باشد.

وی اضافه کرد: تعاونی ها همچنین برای راه اندازی و توسعه نیاز به طی کردن فرآیند اداری دارند و برای این امر باید تعاونی های ارائه خدمات مشورتی راه اندازی شود تا هنگامی که تعاونی ها به مشکلات اداری و حقوقی برخورد می کنند برای حل مشکل، از این نظام مشورتی برای افزایش بهره وری در کار خود استفاده کنند.

آشوری بیان داشت: کمبود دانش ،عدم مهارت، برنامه و به دنبال آن ناکامی ها، منجر به انسداد حرکت و ناامیدی می شود که اگر این اشکالات برطرف شود آثار آن در بهره وری ملموس تر و سرعت آن بیشتر می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: باید از موانع و محدودیت ها آسیب شناسی درستی داشته باشیم و با تلاش مضاعف و تغییر راهبردها، تلاش کنیم تا تعاونی ها  درخشش بیشتری در بخش اقتصاد داشته باشند و شاهد ظهور تعاونی های جدید با اشتغال پایدار باشیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: برای ایجاد اشتغال در بخشهای مختلف بویژه بخش کشاورزی باید از سبک سنتی به سبک مدرن پیش رفت.

 آشوری خواستار تغییر نگرش فرهنگ کار از پشت میزنشینی به تولید و کارآفرینی شد و گفت: بخش از مشاغل سخت توسط اتباع خارجی انجام می شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه در کنار صنعت قرار گیرد تا نیروهای متخصص مورد نیاز بنگاههای استان تربیت و آموزش ها و مهارتهای لازم را ببینند.

عضو هیات رئیسه مجلس همچنین با تاکید بر تلاش برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار اضافه کرد: به کارگیری نیروهای ماندگار و بومی در راستای ساماندهی نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گرفته و با نگاه توسعه محور و تقویت امنیت ملی زمینه مشارکت آنها در عرصه های مختلف فراهم شود.

وی بر ضرورت توجه به تقویت اتحاد و انسجام ملی تاکید و از بحران کارآمدی و انسجام و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی به عنوان اهداف مدنظر دشمن نام برد و افزود: دشمنان با جلوه ناکارآمدی به دنبال ناامیدی مردم و از بین بردن اعتماد مردم هستند که باید با انسجام و همبستگی ملی، دشمن را ناکام گذاشت.

آشوری گفت: مردم تشنه خدمت بدون منت هستند و در دهه پیشرفت و عدالت راهی جز گفتمان خدمت و عدالت نداریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بیان داشت: امروز پیگیری مطالبات به حق مردم یکی از ضرورت های مهم مسئولان است و در این رابطه باید از تمامی ظرفیت های نظام استفاده شود و در مسیر تسریع خدمت‌رسانی با همپوشانی خدمات پیگیر تحقق مطالبات مردم باشیم.

در این نشست مدیران دستگاههای اجرایی استان مطالبات خود را مطرح و خواستار پیگیری و تسریع توسط رئیس مجمع نمایندگان استان شدند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز